HTML

heti5kepregeny

Teljesen személyes benyomások képregényekről, hátha előbb-utóbb összeáll az a fránya katalógus... + Gabi javaslatára kiírom, hogy egyéb képregényes dolgok is vannak már itt.

Friss topikok

  • -Szűcs Gyula-: Még mindig ez a világ legviccesebb képregénykritikája! :D (2016.12.15. 18:29) Szűcs Gyula – Budai Dénes: Cafe Postnuclear (2015)
  • NickelADeón: @woeisme815: Frissül, csak ritkán :) (2015.01.14. 10:48) Ma kaptam...
  • m.o.z.s.o.: most látom, hogy idézted a blogomat! köszönöm, és remélem, olvasóidnak is tetszett az ajánló és a ... (2014.02.16. 00:02) Mostanában nézendő...
  • woeisme815: Ritka ma az olyan blog, ahol nem cserélik le a mondatban egy-egy szép magyar szavunkat angolra. Ör... (2014.02.03. 20:35) Bolhás leszel...
  • Bayer Antal: Hát ez valóban nagyon szép fogás, és igen, érdekli a Képregénymúzeum blogot. :) Amennyire utána t... (2014.01.15. 11:15) 1936-ból a bolhapiacon

Linkblog

Moebius

2009.05.21. 18:16 NickelADeón

Ezt az albumot nem rég vettem, nagyon nem akartam vásárolni már a hónapban, de egyszerűen nem bírtam ellenállni. Kibattyogtam hát Vladiékhoz, és leszurkoltam érte a 3900 Ft-ot. Miért kell vásárolni akkor is ha nem telik rá, ejh… Egyrészt 1977-ben adták ki, amikor születtem, aztán Moebiustól még nem volt sok képregényem. Egy rész az Airtight Garage amerikai füzetkiadásából Bayer Antaltól, a Stan Lee-féle Silver Surfer Harza Tamástól – 1000 vagy 1200 Ft volt egy börzén -, Menő Manó album, néhány Krampusz, Fekete-fehér Képregényantológia, a tavaly őszi Karton-árverés katalógusában egy kép, az Idő urai, aztán Sváb József könyve, Kertész Sándor könyveiben valamicske, talán ennyi. Sajnos a Falomlás nincs még meg. Úgyhogy nagy izgalommal hoztam haza az Arzakot. Az állapotán látszik, hogy régi és nem vigyáztak rá annyira, amennyire megérdemelné. Nem vészes, csak a borítója kicsit kopott, de semmi komoly sérülés. Heavy Metal kiadás. Egy négy részes Arzach-történet van benne és egy bónusz sztori (mind szöveg nélkül), ahol egy-egy kép egy-egy oldal, s ez a része fekete-fehér.

Most hogy elköltöztem egy ismerősömhöz, megmutattam neki is. Nem szereti a képregényeket, olvasni. De szereti a szép képeket, és elsőre nagyon jó ízlése van. Ugyanis rögtön visszaadott szinte mindent, a Marveleket, DC-ket, indiket és két Heavy Metal magazin, egy Caza album, a Moebiusok tetszettek eddig neki.

Azt hiszem előítéleteimet nem tudom legyőzni. Csak a név (és a minimális meglévő anyagok)miatt vettem meg, előre tudtam hogy nem csalódhatok, a márkanév miatt se, nem is csalódtam, de ha Moebius neve nem jelentene egyet a garantált minőséggel, ha nem tudnám, ki alkotta a művet, akkor is megvettem volna?

Van-e sznob a képregényesek között? A könyvolvasók között minden bizonnyal. Akik lefitymálják (de hiper szó – régen pedig milyen természetes volt) a ponyvát, a sci-fit, még Rejtőt is, na meg a képregényt. De van-e „magas képregényirodalom” és ponyva? Össze lehet-e hasonlítani Moebiust Spegelmannal (-nel?)? Mindkét szerző másban van a legjobbak között. Moebiusnál nincs öncélú művészkedés, szimbólumok nyelvén beszél, van mondanivalója történeteinek és képeinek, még szavak nélkül is, és sokszor az egyes képek önmagukban is komoly képzőművészeti alkotások. (Hacsak nincs kedve dolgozni – másra nem tudom fogni a gyengécske Stan Lee koprodukciót.  Egyrészt. Aztán máshol a realista képregény pontosan és részletesen alkotó művésze. Például a Blueberryben. És biztosan van olyan arca, melyet én nem ismerek még. Spiegelmannál sincsen öncél, rajzai összhangban vannak a képregény egészével, de egy-egy kép legfeljebb a modern művészet érdekessége lehet , nem zseniális vagy korszakalkotó kép. Egészében viszont olyan élménnyel ajándékozott meg, a történet személyes, a figurák hallatlanul egyéniek (hús-vérek), a részletek, párbeszédek  hétköznapiak, nem papírízű emészthetetlen galacsinok, hogy őszintén percekig kezemben a könyvvel sajnáltam az első magyar kiadás rövidségét. Egy-egy hatásos könyv végigolvasása utáni élmény volt, szinte páratlan.

Miért is írtam ezt?

 

Cím: Arzach

Szerző: Jean Giraud aka Moebius

Rajzoló: Moebius

Kiadó: Heavy Metal

Megjelenés éve: 1977.

Eredeti ár: 6.95 dollár

Formátum: A4 körüli, de szélesebb

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://heti5kepregeny.blog.hu/api/trackback/id/tr781135972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása