HTML

heti5kepregeny

Teljesen személyes benyomások képregényekről, hátha előbb-utóbb összeáll az a fránya katalógus... + Gabi javaslatára kiírom, hogy egyéb képregényes dolgok is vannak már itt.

Friss topikok

  • -Szűcs Gyula-: Még mindig ez a világ legviccesebb képregénykritikája! :D (2016.12.15. 18:29) Szűcs Gyula – Budai Dénes: Cafe Postnuclear (2015)
  • NickelADeón: @woeisme815: Frissül, csak ritkán :) (2015.01.14. 10:48) Ma kaptam...
  • m.o.z.s.o.: most látom, hogy idézted a blogomat! köszönöm, és remélem, olvasóidnak is tetszett az ajánló és a ... (2014.02.16. 00:02) Mostanában nézendő...
  • woeisme815: Ritka ma az olyan blog, ahol nem cserélik le a mondatban egy-egy szép magyar szavunkat angolra. Ör... (2014.02.03. 20:35) Bolhás leszel...
  • Bayer Antal: Hát ez valóban nagyon szép fogás, és igen, érdekli a Képregénymúzeum blogot. :) Amennyire utána t... (2014.01.15. 11:15) 1936-ból a bolhapiacon

Linkblog

Kalyber

2009.06.24. 09:29 NickelADeón

A Kalyber rajongóit nem kell félteni, hogy kedvencükről nem feltétlenül jó kritikát olvasván átpártolnak más képregényekhez, hiszen erős és sokrétű csoport ez, akik elkötelezettek a figura és kalandjai iránt. Szeretik és kész. Én is szeretem, bár nekem van vele bajom. Érzékeny pontja számomra a képregénynek a rajz stílusa. Vagy elfogadom, hogy mindig ilyenek lesznek a figurák, a 30 év múlva megjelenő 40. résznél is, vagy nem. De valószínűleg akkor is ilyenek lesznek a figurák.

Mikor megláttam az Avana.hu oldalon Roland Angyali üdvözlet című képregényét, nem tértem magamhoz jó darabig. Addigra már megvolt a K 1 és 2, és nem értettem, hogy ha valaki úgy tud rajzolni, ahogy ez a gyönyörűség kinéz, miért nem rajzol így mindig. Aztán megértettem, hogy ez egy tudatos művészi döntés, Rolandnak talán küldetése van, méghozzá megteremteni az első magyar kaland-képregényfigurát úgy, ahogy ő képzeli és megvalósítja, és elfogadtatni azt a közönséggel.

Szerintem jól csinálja. A figura létezik, él és nem az asztalfiókban. Sok-sok rajongója van, kedves barátom, mimus az egyik legnagyobb fan, odavan Kalyberért, a humoráért, és az egész hangulatért, ami árad a képregényből. A mostani fesziválon a tombolahúzáskor állt mellettem két-három tizenháromévesforma srác, és alig hittem el, de mindenképp a Kalyber 4-es kötetét szerették volna megnyerni (az egyiküknek sikerült is), végig sóhajtoztak mint egy mangarajongó kiscsaj, ha Yagami nevét hallja. Oh, Yagami!

Szóval ez az egy bajom van vele, a nagytotál képek, városrészek, autók, dínók, azaz a nagyobb, hatásosabb elemek szíven ütnek, de valahogy nem tudok megbarátkozni azzal, hogy lehetne sokkal másabb is. Azért egyre profibb (bár a gerinc most eltűnt a 4. résszel) a kiadás, a rajz és a színezés is.

 

Cím: Kalyber Joe 1. és 2. (A kezdet és az Eső - ezek vannak meg, a többi csak kölcsön)

Szerző: Pilcz  Roland

Rajzoló: Pilcz Roland

Kiadó: FACTORY Creative Studio

Megjelenés éve: 2005. és 2006.

Eredeti ár: tombolán nyertem mindkettőt, és most nincs nálam hogy megnézzem

Formátum: B5 körül

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://heti5kepregeny.blog.hu/api/trackback/id/tr541204975

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása