HTML

heti5kepregeny

Teljesen személyes benyomások képregényekről, hátha előbb-utóbb összeáll az a fránya katalógus... + Gabi javaslatára kiírom, hogy egyéb képregényes dolgok is vannak már itt.

Friss topikok

  • -Szűcs Gyula-: Még mindig ez a világ legviccesebb képregénykritikája! :D (2016.12.15. 18:29) Szűcs Gyula – Budai Dénes: Cafe Postnuclear (2015)
  • NickelADeón: @woeisme815: Frissül, csak ritkán :) (2015.01.14. 10:48) Ma kaptam...
  • m.o.z.s.o.: most látom, hogy idézted a blogomat! köszönöm, és remélem, olvasóidnak is tetszett az ajánló és a ... (2014.02.16. 00:02) Mostanában nézendő...
  • woeisme815: Ritka ma az olyan blog, ahol nem cserélik le a mondatban egy-egy szép magyar szavunkat angolra. Ör... (2014.02.03. 20:35) Bolhás leszel...
  • Bayer Antal: Hát ez valóban nagyon szép fogás, és igen, érdekli a Képregénymúzeum blogot. :) Amennyire utána t... (2014.01.15. 11:15) 1936-ból a bolhapiacon

Linkblog

Érdekességek Simon Istvánról

2009.07.08. 08:30 NickelADeón

Rövid "mit szeretsz" kérdőívünkre ezen a héten újabb rejtélyes alak válaszolt a nagy magyar képregényes ködből. Ő Simon István, a magyar Lucky Luke. Aki ennél is többet szeretne róla tudni, minden képregényes rendezvényen megtalálja. A fotót Fekete Imre készítette - én meg ide átloptam innen


Kedvenc karakterek:

Lucky Luke, Asterix, Dilbert, Kázmér, Pókember, Titeuf

Európai képregények:

Asterix, Lucky Luke, Titeuf

Magyarok:

talán első körben említhetném a felújított Korcsmáros féle Rejtő képregényeket. Tetszenek még a Roham által kiadott hosszabb lélegzetű munkák, és persze a Viszlát Eger 

Manga:

Igazából a magyarul megjelent kiadványokat ismerem, bár azokat is csak hézagosan, mivel az itthoni kínálat célcsoportja nem igazán én vagyok, hanem lassan a gyerekeim lesznek azok. Ettől függetlenül amit a kezembe vettem az többnyire tetszett. Az Árnybírót például rögtön megkedveltem. Eddig csak egy vagy két romantikus kiadvány fogott ki rajtam (természetesen a saját kiadású Lángoló Hold nem ezek közé tartozik).


Kedvenc könyvek:

Ezek nem állandó dolgok, hanem az életkorral együtt változnak. Változó hevességgel, de kamasz korom óta nagy Asimov és Gyűrűk ura rajongó vagyok, időnként még most is olvasgatok ezekből. Az Alapítvány trilógia mellett kedvenc sci-fim a Carsac által írt Sehollakók volt. Valószínűleg mások is szerethetik ezt a könyvet, mert antikváriumokban manapság is a viszonylag ritkán fellelhető fantasztikus könyvek közé tartozik. Szerettem természetesen Rejtőt és Karl Mayt is. Nemerét még eszperantóul is olvastam.

Egyetem alatt az "atom klasszikusok" Tolsztoj, Kafka, Dosztojevszkij tettek rám nagy hatást. Aztán valamivel később Paul Auster könyvei (lásd az Üvegváros c. képregényt), majd az orosz Viktor Pelevinnek a regényei fogtak meg. Pár hónapja Philip K. Dick műveit olvastam nagy örömmel. Most várom, hogy mi fog elvarázsolni legközelebb...

Kedvenc film: Ez is életkori dolog. A hosszú távú, nagy rajongás persze a Csillagok Háborúja, még akkor is ha ma már nem hat úgy rám mint kilenc éves koromban. Mint a nagy fanok általában én sem tudom megmondani, hogy hányszor láttam, legutóbb a lányommal néztük meg pár hónapja. Aztán a Woody Allen filmek is sokáig tetszettek, bár ezeket most már kicsit lassúnak találom. Schwarzenegger is a nagy kedvencek közé tartozott, csúcsfilmje -szerintem- a Terminátor 2. Ezen kívül az Alien 1-2., a Die Hard sorozat, és a Ponyvaregény is kedvenc. Legutóbb, a múlt héten látott Másnaposok c. film tetszett nagyon.

Köszönöm a válaszokat!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://heti5kepregeny.blog.hu/api/trackback/id/tr841233595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása