HTML

heti5kepregeny

Teljesen személyes benyomások képregényekről, hátha előbb-utóbb összeáll az a fránya katalógus... + Gabi javaslatára kiírom, hogy egyéb képregényes dolgok is vannak már itt.

Friss topikok

  • -Szűcs Gyula-: Még mindig ez a világ legviccesebb képregénykritikája! :D (2016.12.15. 18:29) Szűcs Gyula – Budai Dénes: Cafe Postnuclear (2015)
  • NickelADeón: @woeisme815: Frissül, csak ritkán :) (2015.01.14. 10:48) Ma kaptam...
  • m.o.z.s.o.: most látom, hogy idézted a blogomat! köszönöm, és remélem, olvasóidnak is tetszett az ajánló és a ... (2014.02.16. 00:02) Mostanában nézendő...
  • woeisme815: Ritka ma az olyan blog, ahol nem cserélik le a mondatban egy-egy szép magyar szavunkat angolra. Ör... (2014.02.03. 20:35) Bolhás leszel...
  • Bayer Antal: Hát ez valóban nagyon szép fogás, és igen, érdekli a Képregénymúzeum blogot. :) Amennyire utána t... (2014.01.15. 11:15) 1936-ból a bolhapiacon

Linkblog

1992

2009.07.09. 09:22 NickelADeón

1992-ben Bécsben járt a család. Amellett, hogy addig életünkben alig ettünk banánt (ugye hihetetlen, fiatalok, de a banán akkor nagyon egzotikus és drága valami volt itt), és most a piacon degeszre tömtük magunkat, vettünk 3 kg érett gyümölcsöt 5 schillingért, és addig ettünk, míg kipukkadtunk, volt még egy nagy élményem, ami képregénnyel kapcsolatos. Addig már elindultak itthon is a Semices szuperhős-sorozatok, Batman volt a nagy kedvencem, úgy éreztem (12-14 évesen), hogy a főleg Grant-Breyfogle történetek mélyen kifejezik az élet igazságtalan kilátástalanságát. Ez így is van egyébként. Könnyű volt azonosulni vele.

 Bécsben vadásztam, hátha látok valamit, amit még meg tudunk venni esetleg, bár pénzünk az nem volt, főleg nem drága nyugati képregényre. Azért azt el kell mondani, hogy könyvre és magyar nyelvű képregényre (Zórád-albumok, Bucó-Szettik, stb.) anyukámék sose sajnálták tőlem a pénzt, több ezer könyv és néhány száz képregény simán összegyűlt még gyerekkoromban.

Szóval láttam egy képregényboltot, és az anyai ellenállással szembemenve bementünk. Két kötet égett belém akkor, mindkettőről később tudtam meg, mi is volt az.

Az egyik, melybe belelapozván úgy éreztem, végre megtaláltam, amit egész életemben kerestem, természetesen a Judgement on Gotham. Gőzöm nem volt ki az a Simon Bisley, de amit láttam, azok a Batman és Frász-ábrázolások ott helyben beleégtek az agyamba. Ilyen szintű művészetet nem láttam se előtte, és igazából azóta is nagyon keveset. Van pár cuccom Bisleytől: Lobo, Heavy Metal, Project X, Slaine album, Bad Boy, borítók, egyebek, de a Judgement a csúcs. Ha csak öt képregényt lehetne választanom, ami megmarad (nekem) majd a közelgő harmadik világháború után, ez a vékonyka kötet biztos benne lenne az ötben, Simon Bisley miatt. A sztori annyira nem ász, bár van benne egy nagy kedvenc rész, mikor Anderson bírónő belenéz Batman fejébe, és rájön, hogy Gotham nincs is olyan messze Mega-City-One-tól őrültségben. Weird – ő is csak ennyit tud mondani.

Vladitól vagy U-labtól vettem, nem emlékszem pontosan, de ezt talán mégis inkább Vladitól.

A The Dark Knight Returns volt a másik kötet, amit láttam Bécsben. Ezt később Jakics Tomi hozta Angliából.

 

Cím: Batman-Judge Dredd: Judgement on Gotham

Szerzők: Alan Grant és John Wagner

Rajzoló: Simon Bisley

Kiadó: DC Comics

Megjelenés éve: 1991.

Eredeti ár: 6 dollár

Formátum: 10.5 x 7 x 0.2 inch

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://heti5kepregeny.blog.hu/api/trackback/id/tr251235767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása