HTML

heti5kepregeny

Teljesen személyes benyomások képregényekről, hátha előbb-utóbb összeáll az a fránya katalógus... + Gabi javaslatára kiírom, hogy egyéb képregényes dolgok is vannak már itt.

Friss topikok

  • -Szűcs Gyula-: Még mindig ez a világ legviccesebb képregénykritikája! :D (2016.12.15. 18:29) Szűcs Gyula – Budai Dénes: Cafe Postnuclear (2015)
  • NickelADeón: @woeisme815: Frissül, csak ritkán :) (2015.01.14. 10:48) Ma kaptam...
  • m.o.z.s.o.: most látom, hogy idézted a blogomat! köszönöm, és remélem, olvasóidnak is tetszett az ajánló és a ... (2014.02.16. 00:02) Mostanában nézendő...
  • woeisme815: Ritka ma az olyan blog, ahol nem cserélik le a mondatban egy-egy szép magyar szavunkat angolra. Ör... (2014.02.03. 20:35) Bolhás leszel...
  • Bayer Antal: Hát ez valóban nagyon szép fogás, és igen, érdekli a Képregénymúzeum blogot. :) Amennyire utána t... (2014.01.15. 11:15) 1936-ból a bolhapiacon

Linkblog

Alex Saviuk

2009.08.06. 19:01 NickelADeón

Amikor Ludányi Csabi nővére 199valahányban hazajött Londonból, és hozott egy Spider-man magazint, megint úgy éreztem, ezt én érdemlem, nem ő. Irigy voltam, kicsinyességemet erősítette hogy a füzet egy Amazing, egy Web of és egy Spider-man történetet közölt, és a Spider-mannak például annyira jó volt a rajza, ahogy Bestia és Pókember beszélgettek Parker esetleges apaságáról, hogy a füzet nálam is volt vagy 10 évig. Az Amazingben Cardiac volt, aki a magyar kiadásban már csak előzetes képen szerepelt, a Web of-ban pedig egy festőművész, aki valami bogáremberféle volt (hátha Harza Tamás erre jár és megmondja ki a csuda az).

Alex Saviukkal akkor találkoztam először, és a másik két füzethez képest olyan gyatra rajzot láttam, hogy egy csomó ideig nézegettem, hogy engedhették ezt az embert is alkotni (akkor még nem tudtam, hogy a Marvel milyen rajzolókat vesz néha elő:)

Lehet, hogy ez a sok nézegetés az agyamra ment, mert amikor a magyar Semices kiadványokban jöttek a Web of számok és Alex Saviuk, már ismerősként találkoztam különös rajzaival. Mára imádom, egyik legkedvesebb rajzolóm. Sajnos mostanában nem találok tőle új dolgokat, talán neki is a gépi színezés tette be a kaput.

Szerintem nagyon kifejező arcokat rajzolt, és Pókember dinamikájához rendkívül sokat hozzátett. Különös geometriájú rajzai máig frissek.

Ez a szám börzei szerzemény, HT-től.

Cím: Web of Spider-man 55

 

Szerző: Gerry Conway

 

Rajzoló: Alex Saviuk

 

Kiadó: Marvel

 

Megjelenés éve: 1989.

 

Eredeti ár: 1 dollár

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://heti5kepregeny.blog.hu/api/trackback/id/tr141293190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

raveon 2009.08.07. 17:41:44

Nekem csak egy Web of-om van, de Saviuk tényleg tetszetős dolgokat csinált. A gépi színezést és a fényes papírt meg utálom. :) Nagyon kevés eset van ahol nem zavar.

mimus 2009.08.08. 20:36:27

ez jó lép kett vagyis a szöveg hozzá

kaine1 2010.02.19. 00:05:25

Na végre sikerült bejutnom. :)
Az a Festő sztori egy olyan 4 részes volt, amiről külön cikket lehetne írni. Amikor először olvastam, én azt nem értettem, hogy lehet egy ekkora ökörséget beletenni Pókemberbe? Félre is dobtam, majd 2-3 évvel később elolvastam a teljes Web of sorozatot egyben. Majdnem azonnali kedvenc lett. Rendkívül humoros és elszállt sztoriról van szó. A Festő maga egy bogárember valóban, egy idegen űrlény. Emberré összeállva festőművészként alkot, de a festményei valóssá válnak. Pár példa a humorra:
az egyik, amikor lefesti Pókembert egy jégtömbbe fagyva, egész New Yorkra ráköszönt a korai jégkorszak. Pókembert, épp mielőtt megfagyna, megtalálja a Fáklya és felolvasztja. Pókember ezután vacogva melegíti fel a kezeit a Fáklyán. :)
Egy másik, amikor a Festő egyik hölgytanítványa támad Pókemberre és jól tökön rúgja. "Na de hölgyem... OTT még Venom se rúgott meg soha!"
A kedvencem pedig, amikor Peter egy tárlaton jár, és az egyik kép előtt elcsodálkozik: "Jé, ez még itt van?" A festményen egy láb látszik térdtől lefelé, zokniban, amelynek a végén van egy lyuk, így kikandikál a nagylábujj vége.
Kis utánajárással kiderítettem, hogy ezt a képet már látta Peter ezen a tárlaton, az egyik ditkós, 60-as évekbeli Pókemberben. :D

NickelADeón 2010.02.19. 09:17:21

Köszönöm a részletezést. Volt Parker lakásában egy kép, azt hiszem Nigel vagy ilyesmi (ha egyáltalán van ilyen létező művész). Annak nem tudod a sorsát?

kaine1 2010.02.19. 18:11:48

Írtam a k.neten is, hogy az nem Nigel volt, hanem Nagel. De nem tudom, mi lett vele. Gondolom, ottmaradt a régi lakásban...
süti beállítások módosítása