HTML

heti5kepregeny

Teljesen személyes benyomások képregényekről, hátha előbb-utóbb összeáll az a fránya katalógus... + Gabi javaslatára kiírom, hogy egyéb képregényes dolgok is vannak már itt.

Friss topikok

  • -Szűcs Gyula-: Még mindig ez a világ legviccesebb képregénykritikája! :D (2016.12.15. 18:29) Szűcs Gyula – Budai Dénes: Cafe Postnuclear (2015)
  • NickelADeón: @woeisme815: Frissül, csak ritkán :) (2015.01.14. 10:48) Ma kaptam...
  • m.o.z.s.o.: most látom, hogy idézted a blogomat! köszönöm, és remélem, olvasóidnak is tetszett az ajánló és a ... (2014.02.16. 00:02) Mostanában nézendő...
  • woeisme815: Ritka ma az olyan blog, ahol nem cserélik le a mondatban egy-egy szép magyar szavunkat angolra. Ör... (2014.02.03. 20:35) Bolhás leszel...
  • Bayer Antal: Hát ez valóban nagyon szép fogás, és igen, érdekli a Képregénymúzeum blogot. :) Amennyire utána t... (2014.01.15. 11:15) 1936-ból a bolhapiacon

Linkblog

Börze első rész

2009.10.13. 09:16 NickelADeón

Cím: Marvel Team-up 46.

Szerző: Bill Mantlo

Rajzoló: Sal Buscema

Kiadó: Marvel

Megjelenés éve: 1976

Eredeti ár: 25 cent

Formátum: füzet

 

Marveléktől legkedvesebb karaktereim egyike a kevésből Deathlok. Nem is kell magyarázni, miért szimpatikus egy félig géptestű, orr nélküli, nyomorult arcú hős – talán valahol úgy érzem, hasonlít rám? Szeretem őt, bár összesen vagy 5-6 történetet olvastam főszerelésével – talán ezért kedves még.

A képregény szakkörön pedig ebből az újságból már feldolgoztunk egy képet, matricafestéssel, ez pedig az első oldalon, a falhoz lapuló Pókember. Szóval már évekkel ezelőtt hozzám nőtt ez a füzet, úgy hogy még meg se volt. Most,a 18. Képregénybörzén pedig épp a hátunk mögött árulta egy kedves srác. Ugyan sajnáltam a 800 forintot érte, de ahogy a milehigh-et nézem, annyira nem drága, jó állapotban van. Meg aztán vettem mást is, és így összesen végül is nem bántam meg a vételt. Amúgy ha többet kért volna érte, otthagyom.

 

Cím: Machine Man 1.

Szerző: Jack Kirby

Rajzoló: Jack Kirby

Kiadó: Marvel

Megjelenés éve: 1978

Eredeti ár: 35 cent

Formátum: füzet

 

Jaj, de rég vártam már valami Kirby-Kirbyre. (Amit ő írt és ő is rajzolt). Pedig van ilyen, elég. A Kamandit néztem ki, és valójában egy Új Istenes sztorira vágyom, azokkal a hülye öltözékekkel, tele síkidomokkal és vonalakkal, de ezt se bántam meg. Bár MM érdektelen karakter számomra, Inspector Gadget sokkal szimpatikusabb, de Kirby rajzait órákon át tudom vizsgálni anélkül, hogy megunnám.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Cím: Firka Comics 4. rész

Szerző: Koska Zoltán

Rajzoló: Koska Zoltán

Kiadó: Koska Zoltán

Megjelenés éve: 2009

Eredeti ár: 400 Ft,-

Formátum: A5

 

Zoltán mellettünk ült a börzén, és kicsit beszélgettem is vele. Bár mikor elkezdtem lelkesedni hogy egyre erősebb „amatőr” anyagok jönnek ki, és előbb-utóbb már egy régóta megálmodott fekete-fehér 2000 AD-s fanzint kellesz csinálni, közösen, (ha már a „sznob profik” nem hajlandók erre) elmondta, hogy ő biztos hogy nem fog csatlakozni egy közösséghez sem. Erősködtem, ahelyett hogy elfogadtam volna véleményét. Pedig épp most olvastam egy könyvet, melyben egy svéd fickó 30 éven keresztül dolgozott azon, hogy találjon egy szigetet magának, melyen egyedül lehet végre – emberek nélkül. Családunkban is van példa a magányt előnyben részesítőkre, így utólag csak azzal tudtam magyarázni tettemet, hogy izgultam.

Zoli rajzai annyira képregényesek, hogy csak. Egy-egy kézen vagy arckifejezésen tegnapelőtt perceket merengtem, hogy ez milyen jó. S mivel Zoltán még csak érettségire készül, azt kell gondoljam, hogy született tehetség. Képeinek és történeteinek kedvessége és profizmusa (íróként és rajzolóként is) engem megnyugtat – van ilyen, hála az égnek! Ebben a zsánerben, a „kancsal önéletrajzban” őt szeretem legjobban. És nagyon ajánlani se kell, hiszen a suliban és a rendezvényeken elfogynak a képregényei. Akinek van rá alkalma, szerezze be őket!

 

Cím: Pszicho Dzsánki 1.

Szerző: Mráz István

Rajzoló: Oravecz Gergely

Kiadó: szerzői

Megjelenés éve: 2009

Eredeti ár: 500,-

Formátum: A4

Nagyon szimpatikusak volta a készítők. Először is mindig mosolyogtak, ettől én is vidámabb lettem. Istvánt már levelezésből ismertem, alig hihető, de tetszett neki a Viszlát, Eger! Aztán cseréltünk egy példányt a BMX-re, aztán még Gergely odajött és vett is egyet! És mikor odasandítottam az asztaluk felé, láttam, hogy várakozás közben olvassa! Ezzel engem is levettek a lábamról. Ugyan a börzén nem néztem bele a kiadványba, de otthon ez volt a második, amit elolvastam. A történet: egészen elszállt, de intelligens. A „nulladik” résznek megfelelően inkább az alaphelyzetre utal, a világvégi hangulatra, néhány szereplőre, és az alaphangulatot adja. Az első „sztori” nagyon bejött. És jól néz ki. A4-esben is! A képi világáról majd még szeretnék írni, amint valamivel sikerül összekötnöm, és a sztori "ársadalmi oldaláról" is. Ugyan ez a heroin-belövés szerűség nem nyújt pozitív példát, de ez a „betegségi fok” átlagos mondjuk az angoloknál, úgyhogy kibontva, kikerekítve biztos  jóképpen lesz beteg ez még később. Lelkes alkotók, felnőtt képregény. Mondanivaló. (Bevallom, a harmadiknál már lecsukódott a szemem, de csak mert késő volt, én meg fáradt.)

 

Cím: Batman&Dracula: Red Rain

Szerző: Doug Moench

Rajzoló: Kelley Jones

Kiadó: DC

Megjelenés éve: 1997

Eredeti ár: 13 dollár

Formátum: tpb

 

Bayer Antalnak köszönettel tartozom. Amikor említettem neki, hogy nagyon jó lenne a Pilote magazin pár hónapja megjelent különszáma, azt mondta, megnézi, mikor Svájcba látogat. Így is tett, bár nem volt az említett képregényből. Aztán miután másnak eladta a Red Raint, azt is mondta, hogy „felhajt” nekem egyet, jó áron, s most, a börzén, hónapok után valóban így is lett. Azért nem semmi rendes alak ez az úriember.Valamint kiállt mellettem a „lábbal rajzolós vitában”, ezt is… A képregényt még nem olvastam.

 

A Buborékhámozó "fanzine jellegű szaklap" legújabb száma ismét meglepett. Illetve két cikk, a Tudománytalan fantasztikum... B. A. tollából, és az És akkor jött a Tenkes kapitánya, Kiss Ferencéből. Az első cikk a szerző számomra "legszebb" cikke volt eddig, minden személyes hozzászólástól, a téma utáni nyomozás részleteitől mentes, végig kiváló ütemű, tiszta mondatokkal végigjátszott cikk. A másik se lett nagyon "Feris", élvezetes, nosztalgikus, tiszta anyag az is. Harmadikként a Van Hamme interjú tetszett, megfontolandó dolgokkal, már ami a forgatóírást illeti.

A többi cikkben éreztem minimális "zavart", Kránicz Bence első mondatait négyszer olvastam el, hogy aztán pár mondattal később ő is elmondja ugyanazt egyszerűbben, a Vasemberes és a Winkler Pálos cikk a szokásos sürített formát hozta, ezeket szívesebben olvasnám még hosszabban, több illusztrációval.

 

A többi beszerzett dologgal folytatom hamarosan... A BMX-kölyök postázását is elindítom a héten.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://heti5kepregeny.blog.hu/api/trackback/id/tr481446847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása