HTML

heti5kepregeny

Teljesen személyes benyomások képregényekről, hátha előbb-utóbb összeáll az a fránya katalógus... + Gabi javaslatára kiírom, hogy egyéb képregényes dolgok is vannak már itt.

Friss topikok

  • -Szűcs Gyula-: Még mindig ez a világ legviccesebb képregénykritikája! :D (2016.12.15. 18:29) Szűcs Gyula – Budai Dénes: Cafe Postnuclear (2015)
  • NickelADeón: @woeisme815: Frissül, csak ritkán :) (2015.01.14. 10:48) Ma kaptam...
  • m.o.z.s.o.: most látom, hogy idézted a blogomat! köszönöm, és remélem, olvasóidnak is tetszett az ajánló és a ... (2014.02.16. 00:02) Mostanában nézendő...
  • woeisme815: Ritka ma az olyan blog, ahol nem cserélik le a mondatban egy-egy szép magyar szavunkat angolra. Ör... (2014.02.03. 20:35) Bolhás leszel...
  • Bayer Antal: Hát ez valóban nagyon szép fogás, és igen, érdekli a Képregénymúzeum blogot. :) Amennyire utána t... (2014.01.15. 11:15) 1936-ból a bolhapiacon

Linkblog

Bastion

2010.05.05. 10:29 NickelADeón

Elhűlve (na, azért annyira nem) olvastam, hogy meghalt Árnyék. Ez a szereplő sose volt túl szimpatikus, mégis az X-men csapat alappillére volt a magyar megjelenések, magyar Semices X-menek idején, önmagát, istent kereső kék "démonmutáns." Szerettem, de mivel nem szerepelt annyira sokat, és legtöbbször saját útkeresése foglalta le, nem vágott hanyatt, hogy meghalt, mint amikor mondjuk Jane Grey. Vagy amikor Kitty eltávozott az űrbe az Astonishing X-men negyedik kötete végén - az fájdalmas volt. Aztán azt olvastam, hogy Bastion nevű "supervillain" ölte meg Kurt Wagnert (Árnyék), miközben az Hope-ot védte, aki az első új születésű mutáns mióta Wanda Maximoff helyrerázta a mutánskérdést (M-napok).

Érdekelt, ki ez a Bastion, megnéztem a wikit, és aztán megtaláltam. Utóljára a magyar kiadású X-men 7. számában találkoztam Nimród-Bastionnal, egy szuper számban, amit az Uncanny X-ment 17 évig egyfolytában író Chris Claremont és az akkor még egészen máshogy rajzoló Jonh Romita JR jegyeztek. Nagyon szerettem azt a számot, azt a korszakot, bár ha jól emlékszem, szerkesztési okok miatt kicsit ugráltak a sztorik között, de nem nagyon. Mindegy, imádtam, vártam. Azóta ezt a Bastiont (aki Nimrod - egy mutánsgyűlölő robot a jövőből, és egy nagyon fejlett másik korbéli Sentinel (Master Mold) misztikus keveréke), mivel nem követtem a magyar megszűnés óta igazán az X-ment, nem láttam, szóval 17 év telt el azóta, hogy találkoztunk.

 

 

Tegnap - miközben a Komikonba baktattam - benéztem a Sirály sörözőbe, ahol van egy antikvárium is (Király utca közepe). Találtam egy képregényt, egy összefoglaló számot, melyben Machine Man, Kábel és Bastion küzdenek egymással, és legalább tíz másik számra utalnak benne (pont amikre a wikipedián). Nem is tudtam róla, de pont ezt kerestem.

 

 

 

Cím: Machine Man/Bastion Annual '98.

Szerző: Higgins/Bollers

Rajzoló: Egeland

Kiadó: Marvel

Megjelenés éve: 1998.

Eredeti ár: 3 USD

Formátum: füzet

 

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://heti5kepregeny.blog.hu/api/trackback/id/tr281975984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mimus 2010.05.05. 12:48:36

az a baj csak ezzel aképergénnyel h átkozott kilencvenes évekből való a gagyi design korszakból

NickelADeón 2010.05.05. 12:49:43

Igaz, de pont "kifogtam", mert ennek egész jó rajza van.

Trako 2010.05.05. 17:09:05

Az JEAN GREY, csak a pontosság kedvéért. Én bírtam Árnyékot, az ilyen "régi arcok"-at mind csipázom.

NickelADeón 2010.05.06. 10:22:02

Köszi a javítást. Én is bírtam azért, csak valahogy nem annyira, mint mondjuk Bestiát vagy az újabbak közül Fantomexet :)
Lehet, sok Excaliburt kellett volna olvasni. (De minek? :)

Bayer Antal · http://neroblanco.blog.hu 2010.05.06. 14:34:45

A füzet valamikor az enyém volt, látom, jó kezekbe került. :)

NickelADeón 2010.05.06. 14:41:56

A kérdés: van-e olyan antikvárium Pesten, ahol nem a te füzeteid vannak? :)

Bayer Antal · http://neroblanco.blog.hu 2010.05.06. 15:26:36

Egészen biztosan, de speciel a Roham antikváriumaiba tőlem vett egy nagy adagot Zsombor. Viszont én is vásároltam már nála egy tucat francia füzetet, a Lövőház utcában. :)

NickelADeón 2010.05.06. 16:08:41

Azért azt is ideírom, hogy a bejegyzésben említett régi X-ment te fordítottad - hogy teljes legyen a kép. :)

mimus 2010.05.06. 16:11:36

Az excalibur olyan b*i sorozat volt h az már hihetetlen olyan idiótaságot kitalálni ráadásul a tagok is bánán voltak össze válogtava árnyékot meg bírtam még régi claremont romita korszakból utánna már nem annyira Bakker annyi a lényeg h nem fog hiányozni az biztos

Sanosuke 2011.04.28. 21:20:02

csókolom. pár perce bukkamtam erre a blogra.
itt mindig hasonló témák vannak ?

NickelADeón 2011.05.04. 12:46:09

@Sanosuke: Szia! Nem mindig, de általában. Üdv itt.
süti beállítások módosítása