heti5kepregeny - Utolsó kommentek
blfr3@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://heti5kepregeny.blog.hu/2016/02/11/szucs_gyula_budai_denes_cafe_postnuclear/full_commentlist/1#c31967297
Válasz erre: Szűcs Gyula – Budai Dénes: Cafe Postnuclear (2015)
2016-12-15T18:29:12+01:00
2016-12-15T18:29:12+01:00
-Szűcs Gyula-
http://blog.hu/user/20566
Még mindig ez a világ legviccesebb képregénykritikája! :D
https://heti5kepregeny.blog.hu/2016/02/11/szucs_gyula_budai_denes_cafe_postnuclear/full_commentlist/1#c29781060
Válasz erre: Szűcs Gyula – Budai Dénes: Cafe Postnuclear (2015)
2016-03-15T19:21:26+01:00
2016-03-15T19:21:26+01:00
baowah
http://blog.hu/user/15615
!!!!
https://heti5kepregeny.blog.hu/2014/10/27/ma_kaptam_228/full_commentlist/1#c25736309
Válasz erre: Ma kaptam...
2015-01-14T10:48:17+01:00
2015-01-14T10:48:17+01:00
NickelADeón
http://blog.hu/user/214676
<a href="http://heti5kepregeny.blog.hu/2014/10/27/ma_kaptam_228?full_commentlist=1#c25729691" class="reply_nick_724510" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 25729691 );">@woeisme815</a>: Frissül, csak ritkán :)
https://heti5kepregeny.blog.hu/2014/10/27/ma_kaptam_228/full_commentlist/1#c25729691
Válasz erre: Ma kaptam...
2015-01-13T18:45:39+01:00
2015-01-13T18:45:39+01:00
woeisme815
http://blog.hu/user/724510
Miért nem frissül a blog, Laci?
https://heti5kepregeny.blog.hu/2013/12/20/mostanaban_nezendo/full_commentlist/1#c21691568
Válasz erre: Mostanában nézendő...
2014-02-16T00:02:11+01:00
2014-02-16T00:02:11+01:00
m.o.z.s.o.
http://blog.hu/user/226113
most látom, hogy idézted a blogomat! köszönöm, és remélem, olvasóidnak is tetszett az ajánló és a film is:)
https://heti5kepregeny.blog.hu/2014/01/21/bolhas_leszel/full_commentlist/1#c21597585
Válasz erre: Bolhás leszel...
2014-02-03T20:35:14+01:00
2014-02-03T20:35:14+01:00
woeisme815
http://blog.hu/user/724510
Ritka ma az olyan blog, ahol nem cserélik le a mondatban egy-egy szép magyar szavunkat angolra. Örültem és büszke voltam rá, hogy a tiéd kivétel volt, Laci. Remélem csak tévedésből írtad.
https://heti5kepregeny.blog.hu/2014/01/15/1936-bol_a_bolhapiacon/full_commentlist/1#c21425630
Válasz erre: 1936-ból a bolhapiacon
2014-01-15T11:15:45+01:00
2014-01-15T11:15:45+01:00
Bayer Antal
http://blog.hu/user/97871
Hát ez valóban nagyon szép fogás, és igen, érdekli a Képregénymúzeum blogot. :)<br />
<br />
Amennyire utána tudtam nézni (nem nagyon, alig találni róla információt), az alkotó teljes neve Frederick Herbert Cumberworth. Valójában Új-Zélandon született, bár élete nagy részét valóban Ausztráliában (és Angliában) töltötte. Számos első világháborús festménye maradt fent, karikatúrákat és comic stripeket később készített.<br />
<br />
Úgy tűnik, a strip eredeti, illetve Amerikában használt címe "Biff and Bang". Hogy mikor és hol jelent meg először, egyelőre kideríthetetlennek látszik. Három amerikai napilap képregénymellékletére leltem eddig, amelyekben előfordul ez a képsor, de mindegyik későbbi, 1943 körüli. Sajnos, arra sincs adat, hogy pontosan mikor élt az alkotó. Valószínű, hogy az 1880-as éveken született, és az utolsó infó róla 1936-ból származik. Szóval igen komoly rá az esély, hogy ez a strip már "public domain".
https://heti5kepregeny.blog.hu/2014/01/08/van-e_nalunk_underground_comix/full_commentlist/1#c21420676
Válasz erre: Van-e nálunk underground comix?
2014-01-14T17:02:58+01:00
2014-01-14T17:02:58+01:00
NickelADeón
http://blog.hu/user/214676
<a href="http://heti5kepregeny.blog.hu/2014/01/08/van-e_nalunk_underground_comix?fullcommentlist=1#c21415716" class="reply_nick_38121" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21415716 );">@Komavary</a>: "Személy szerint én a scanlationokat, az illegális fordításokat nevezném a magyar képregényes undergroundnak." Hát igen, végül is ez az igazi földalatti mozgalom :)<br />
<br />
Jó, nem tabukat döntöget, hanem elemzi, feltárja a problémát és szembesíti a befogadót velük :)
https://heti5kepregeny.blog.hu/2014/01/08/van-e_nalunk_underground_comix/full_commentlist/1#c21415716
Válasz erre: Van-e nálunk underground comix?
2014-01-14T04:17:53+01:00
2014-01-14T04:17:53+01:00
Komavary
http://blog.hu/user/38121
"Így lusta bejegyzésemben az undergroundnak azt nevezném, ami tabukat döntöget (szex, drogok, vallás, politika vagy társadalmi jelenségek), "<br />
<br />
Akkor a BL mangaantológiák (pl. BLush) undergroundak lennének. :)<br />
<br />
(Személy szerint én a scanlationokat, az illegális fordításokat nevezném a magyar képregényes undergroundnak. Még ha itt-ott ki is látszik a föld alól. :))
https://heti5kepregeny.blog.hu/2014/01/08/van-e_nalunk_underground_comix/full_commentlist/1#c21408863
Válasz erre: Van-e nálunk underground comix?
2014-01-13T10:02:12+01:00
2014-01-13T10:02:12+01:00
Bayer Antal
http://blog.hu/user/97871
<a href="http://heti5kepregeny.blog.hu/2014/01/08/van-e_nalunk_underground_comix?fullcommentlist=1#c21408824" class="reply_nick_214676" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21408824 );">@NickelADeón</a>: Ha szeretnél még jobban összezavarodni a képregényes underground területén, érdemes belenézned ebbe a kategorizálásba: <a rel="nofollow" href="http://www.comixjoint.com/guidetobrowsing.html">www.comixjoint.com/guidetobrowsing.html</a>
https://heti5kepregeny.blog.hu/2014/01/08/van-e_nalunk_underground_comix/full_commentlist/1#c21408824
Válasz erre: Van-e nálunk underground comix?
2014-01-13T09:55:32+01:00
2014-01-13T09:55:32+01:00
NickelADeón
http://blog.hu/user/214676
<a href="http://heti5kepregeny.blog.hu/2014/01/08/van-e_nalunk_underground_comix?fullcommentlist=1#c21388692" class="reply_nick_97871" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21388692 );">@Bayer Antal</a>: Köszönöm a reakciót.<br />
A szakkifejezések tartamai tényleg mások, én nem egészen erre gondoltam, hogy underground comix, experimental és társai. Csak sajnos odavetettem ezt a bejegyzést.<br />
Azt hiszem, az alternatívon belül próbáltam különbséget tenni képregények között. Zenei példával, ahogy a Kontroll Csoport vagy a Sziámi is alternatív volt, és később a Kispál is, mégis az előbbiek komolyan rendszerkritikusak voltak, így politikusok is. Az utóbbi ehhez képest tinglitangli, beleilleszkedik a rendszerbe, nem szövegeivel, hanem hozzáállásával, szellemével lázadt az uralkodó zenék ellen (vagy csak egyszerűen zenéltek, de ezt lehet belehallani)<br />
<br />
A kísérletnek azt gondolom, több fajtája van. Lehet formai (Baranyai), tartalmi, narrációs, meta-kísérlet is. OG és az én képregényem se felel meg a standard formai követelményeknek (képkocka, szóbuborék), emellett a Semmiben még azt is csináltam, hogy a kis rágcsáló több képen nem hasonlít magára, így elvileg (gyakorlatilag nem) sérül a harmadik alapelem, a főszereplő beazonosíthatósága (nem teljesen, de van benne pár kép, hogy ha kivesszük és egymás mellé tesszük, nem ugyanazt a szereplőt mutatja)<br />
Ettől még nem kísérleti (mint Ware vagy Baranyai), valóban, csak nem standard (és főleg hazánkban, hiszen máshol ezeket már eljátszották).<br />
<br />
Így lusta bejegyzésemben az undergroundnak azt nevezném, ami tabukat döntöget (szex, drogok, vallás, politika vagy társadalmi jelenségek), kísérletinek a nem ilyen jellegű, de nem standard képregényeket, fősodrosnak meg mindent, ami nem ezek.<br />
A Fuzzine nekem - bár tabukat szólít meg - inkább egy kiáltás, valahogy egy performance-ra emlékeztet, de öncélú, értelmezésemben pedig az underground nem az.<br />
Hát, beszélgessünk még...
https://heti5kepregeny.blog.hu/2014/01/08/van-e_nalunk_underground_comix/full_commentlist/1#c21388692
Válasz erre: Van-e nálunk underground comix?
2014-01-10T08:22:28+01:00
2014-01-10T08:22:28+01:00
Bayer Antal
http://blog.hu/user/97871
Nem tudom, mennyire van értelme ilyen felosztásnak manapság, különösen a magyar képregény tekintetében, hiszen az amerikai undergroundot eredetileg valóban az alacsonyabb példányszám és a korlátozott (vagy az általánostól eltérő) elérhetőség különböztette meg a többitől (amit akkor még nem neveztek mainstreamnek, ez egy fiatalabb kifejezés, és inkább az alternatív a párja). Ahogy te is írod, nálunk ez a két tényező eleve szinte magyar képregényt "alternatívvá" minősít.<br />
<br />
Az is megnehezíti a besorolást, hogy a Maus kőkemény undergroundként indult, de ma már valóban furcsa lenne annak nevezni, hiszen mindenhol kapható, úgyszólván mindenki tud a létezéséről. Kisebb mértékben, de igaz ez Crumb munkáira is.<br />
<br />
De ha mindenképpen kell "igazi" magyar undergroundot mondani, akkor a Fa*zzine feltétlenül ebbe a kategóriába tartozik, sőt érzésem szerint ez az egyetlen olyan kiadvány az utóbbi évekből, amely ide sorolható.<br />
<br />
Ami a kísérleti képregényt illeti, megint csak meghatározási problémával állunk szemben. A vizualitás irányából közelítve a magyar képregények közül legfeljebb a Rohamban megjelent némelyik mű sorolható ide. Gondot jelent az is, hogy a kísérletezésnek ez a kifejezetten vizuális fázisa a nyugat-európai képregényben az 1970-es és 1980-as években volt a csúcson, és nagyon úgy néz ki, hogy a képzőművészeket már nem nagyon érdekli (bár természetesen vannak izgalmas kivételek, a legújabb, amit említeni tudnék, Dmitri Planchon Blaise című, sajátos kollázstechnikával készült sorozata).<br />
<br />
A kísérletezések manapság leginkább a történetmesélésben folynak, és ennek a "mozgalomnak" valóban Chris Ware a fő képviselője, nálunk meg Baranyai András munkáit lehetne említeni, szintén a Rohamból.<br />
<br />
Oravecz Gergely izgalmas elgondolkodásai a képregényről érzésem szerint nem feszegetik a képregénynek, mint olyannak a korlátait, úgy gondolom, hogy sokkal inkább egy személyes fejlődési folyamatnak a része. Hasonlóképpen a Semmiről is leginkább azt gondolom, hogy kiérlelődött benned egy olyan kifejezésmód, amely ötvözi a mondanivalódat a technikai tudásoddal. Kísérletnek kísérlet, de sokkal inkább személyes kísérlet, mint egy új képregénykészítési mód, még akkor sem, ha magadtól találtál rá. Vagyis ezek szerintem a te kategóriáid szerint közelebb állnak az "undergroundhoz", mint a kísérleti képregényhez. De a fősoodor/alternatív ellentétpárban mindenképpen az utóbbihoz tartoznak.
https://heti5kepregeny.blog.hu/2013/12/20/mostanaban_nezendo/full_commentlist/1#c21365155
Válasz erre: Mostanában nézendő...
2014-01-07T10:15:57+01:00
2014-01-07T10:15:57+01:00
woeisme815
http://blog.hu/user/724510
Miért nem frissül a blog, Laci? Mi az hogy feljövök ide, és nem képregényekről olvashatok? Tessék több képregényről is írni, legalább egy élménybeszámolót arról, amit legutoljára olvastál. Nem leszünk így jóban.
https://heti5kepregeny.blog.hu/2013/10/02/stan_lee_budapesten/full_commentlist/1#c20726855
Válasz erre: Stan Lee Budapesten?!
2013-10-03T14:16:14+02:00
2013-10-03T14:16:14+02:00
Bayer Antal
http://blog.hu/user/97871
Hú, nagyon régen volt, nem igazán emlékszem. Dereng valami, mintha tényleg úgy lett volna, hogy jön, de aztán más elfoglaltsága miatt lemondta.
https://heti5kepregeny.blog.hu/2013/08/30/tegnap_volt_196/full_commentlist/1#c20524411
Válasz erre: Tegnap volt...
2013-09-02T15:52:41+02:00
2013-09-02T15:52:41+02:00
mooncat
http://blog.hu/user/126118
<a href="http://heti5kepregeny.blog.hu/2013/08/30/tegnap_volt_196?fullcommentlist=1#c20524352" class="reply_nick_214676" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20524352 );">@NickelADeón</a>: úgy értettem én is :P
https://heti5kepregeny.blog.hu/2013/08/30/tegnap_volt_196/full_commentlist/1#c20524352
Válasz erre: Tegnap volt...
2013-09-02T15:46:22+02:00
2013-09-02T15:46:22+02:00
NickelADeón
http://blog.hu/user/214676
<a href="http://heti5kepregeny.blog.hu/2013/08/30/tegnap_volt_196?fullcommentlist=1#c20523664" class="reply_nick_126118" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20523664 );">@mooncat</a>: Nem, csak észrevettem, hogy van ilyen a világban.
https://heti5kepregeny.blog.hu/2013/08/30/tegnap_volt_196/full_commentlist/1#c20523664
Válasz erre: Tegnap volt...
2013-09-02T14:09:19+02:00
2013-09-02T14:09:19+02:00
mooncat
http://blog.hu/user/126118
pedig te találtad ki itthonra, nem? :D
https://heti5kepregeny.blog.hu/2013/08/05/ket_bolha/full_commentlist/1#c20347129
Válasz erre: Két bolha
2013-08-05T15:16:09+02:00
2013-08-05T15:16:09+02:00
mooncat
http://blog.hu/user/126118
hú, de jó ez a könyvjelzőőőő!
https://heti5kepregeny.blog.hu/2013/07/02/megint_kaptam_222/full_commentlist/1#c20135629
Válasz erre: Megint kaptam...
2013-07-02T14:56:05+02:00
2013-07-02T14:56:05+02:00
Nuklearis Baromfi
http://blog.hu/user/103580
Ááááááá.... erre a falomlásra de rég vadászom!<br />
(Mondjuk azért pl. hat rongyot nem adnék érte semmilyen körülmények között se...)
https://heti5kepregeny.blog.hu/2013/04/15/hamarosan_807/full_commentlist/1#c19827474
Válasz erre: Hamarosan...
2013-05-23T22:19:08+02:00
2013-05-23T22:19:08+02:00
mooncat
http://blog.hu/user/126118
dedikálsz már, te malac?
https://heti5kepregeny.blog.hu/2013/04/15/hamarosan_807/full_commentlist/1#c19552719
Válasz erre: Hamarosan...
2013-04-18T11:28:17+02:00
2013-04-18T11:28:17+02:00
woeisme815
http://blog.hu/user/724510
Hú,ez aztán nem semmi!
https://heti5kepregeny.blog.hu/2013/04/15/hamarosan_807/full_commentlist/1#c19541169
Válasz erre: Hamarosan...
2013-04-16T15:26:41+02:00
2013-04-16T15:26:41+02:00
mooncat
http://blog.hu/user/126118
juhuhúúú! :)
https://heti5kepregeny.blog.hu/2013/03/20/ikertornyok_926/full_commentlist/1#c19465097
Válasz erre: Ikertornyok
2013-04-05T20:30:44+02:00
2013-04-05T20:30:44+02:00
grayer
http://blog.hu/user/81757
sztem inkabb Bobcat Goldthwait
https://heti5kepregeny.blog.hu/2013/03/26/hol_kezdjuk_601/full_commentlist/1#c19375110
Válasz erre: Hol kezdjük?
2013-03-26T12:31:48+01:00
2013-03-26T12:31:48+01:00
mooncat
http://blog.hu/user/126118
megnyugtató, h nem csak nekem okozott nehézséget a képregényolvasás néha. amikor a kezembe kerül egy, nem a felhőtlen szórakozás hangulata lesz úrrá, hanem az az érzés, h akkor most gyürkőzzünk neki. el tudom olvasni, de meg kell vele dolgozni :)<br />
igaz, nem olvastam sokat gyerekkoromban (könyvet sem), de azért volt egy pár. nálunk ez kicsit lenézett dolog volt.<br />
pedig volt egy csomó kockásunk is. :)
https://heti5kepregeny.blog.hu/2013/03/11/moebius_1_eve/full_commentlist/1#c19233801
Válasz erre: Moebius - 1 éve
2013-03-11T13:53:59+01:00
2013-03-11T13:53:59+01:00
mooncat
http://blog.hu/user/126118
space art nuovo/deco
https://heti5kepregeny.blog.hu/2013/02/19/graphic_novel_vs_comic/full_commentlist/1#c19135605
Válasz erre: Graphic novel vs. comic
2013-02-25T11:41:56+01:00
2013-02-25T11:41:56+01:00
azbizony
http://blog.hu/user/475704
:)
https://heti5kepregeny.blog.hu/2013/02/19/graphic_novel_vs_comic/full_commentlist/1#c19109245
Válasz erre: Graphic novel vs. comic
2013-02-22T11:20:55+01:00
2013-02-22T11:20:55+01:00
mooncat
http://blog.hu/user/126118
már próbáltuk sztem, de akkor szombaton. :D
https://heti5kepregeny.blog.hu/2013/02/19/graphic_novel_vs_comic/full_commentlist/1#c19101625
Válasz erre: Graphic novel vs. comic
2013-02-21T11:44:15+01:00
2013-02-21T11:44:15+01:00
NickelADeón
http://blog.hu/user/214676
Majd megbeszéljük :)
https://heti5kepregeny.blog.hu/2013/02/19/graphic_novel_vs_comic/full_commentlist/1#c19101615
Válasz erre: Graphic novel vs. comic
2013-02-21T11:42:51+01:00
2013-02-21T11:42:51+01:00
mooncat
http://blog.hu/user/126118
nem lettem okosabb. :(
https://heti5kepregeny.blog.hu/2013/02/19/graphic_novel_vs_comic/full_commentlist/1#c19101600
Válasz erre: Graphic novel vs. comic
2013-02-21T11:40:31+01:00
2013-02-21T11:40:31+01:00
mooncat
http://blog.hu/user/126118
bakker pont tegnap jutott megint eszembe. :)
https://heti5kepregeny.blog.hu/2013/01/08/elvan_a_todd_ha_jatszik/full_commentlist/1#c18844211
Válasz erre: Elvan a... Todd, ha játszik
2013-01-20T12:25:17+01:00
2013-01-20T12:25:17+01:00
woeisme815
http://blog.hu/user/724510
Ki van ez találva, az tuti. Mókás, hogy már nem vállalta át azt a kis csillanást rozsomák karmairól. <br />
<br />
Szép részletesen rajzol, fasza is lenne nagyon, ha tudna reálisabb formákat rajzolni. Hihetetlen, hogy semmit nem fejlődött.
https://heti5kepregeny.blog.hu/2012/12/18/fenyes_boritok_lone_ranger/full_commentlist/1#c18720539
Válasz erre: Fényes borítók, Lone Ranger
2013-01-06T17:07:04+01:00
2013-01-06T17:07:04+01:00
-csacso-
http://blog.hu/user/343073
A Cápa „megszólítást” én még csak tőled halottam :)<br />
Nekem a képregények kimaradtak, vagy nem emlékszem rá.<br />
FF film sorozat nem tetszett a tip-top tiszta és vasalt ruházat miatt sem.<br />
Mozifilmet (80-as években ment nálunk a mozikban), rajzfilm sorozatot kedveltem.<br />
Az inkább volt HI-YO SILVER (hey-ho nak ejtettük, rímelt gyermekként).<br />
Ezeket a borítókat én is kedvelem, sajnálom, hogy kiveszőben van ez a fajta plakátos jelleg.<br />
Szerencsére a legtöbb kultikussá vált amerikai rajzfilmet meg lehet vásárolni (DVD-n), sőt képkockákat is belőle.
https://heti5kepregeny.blog.hu/2012/12/05/a_heti5k_karacsonyi_jateka/full_commentlist/1#c18601744
Válasz erre: A heti5k karácsonyi játéka
2012-12-20T14:00:09+01:00
2012-12-20T14:00:09+01:00
woeisme815
http://blog.hu/user/724510
Kedvencem ki más lehetne, mint a különlegesen egyedi, utánozhatatlan John Romita Jr. Imádom a rajzstílusát és azt a fejlődést is, amin keresztül ment. Magyarul megjelent Pókikban teljesen olyan volt, mint minden más rajzoló akkoriban. Kicsit mégis különleges volt. Aztán, ahogy mindenki másnál is kezdett kiéleződni a saját stílusa, akkor látszott ez először, amikor Dan Green kezdte el kihúzogatni a rajzait. (Már ha jól emlékszem ő volt, magyarul is megjelent, valamilyen vészmanós rész. Tán akkor is jelent meg először.) Amikor az uncanny yx-men-t rajzolta. Akkor teljesedett ki a stílusa, a legfantasztikusabb korszaka volt. Azok a harcok, pláne ahogy varázslatokat rajzolta. Amikor két varázsló harcol, lövik egymást ilyen sugarakkal, közben ki is védik. Ahhoz kellett fantázia, azóta se láttam másnál annyira kidolgozott „varázs dolgokat.” Az izmok, a mozdulatok, nők, az arcok, romok, az alakok, törmelékek. Legszebben kidolgozott városi képeket is tőle láttam, nem beszélve technikai dolgokról. Te jó Isten, milyen dolgokat tud rajzolni. Évekkel később újra rajzolta az X-men-t de akkor már kicsit izmosabb karaktereket csinált. Elég nagydarab volt mindenki, de mégis jól állt neki. Ezt még persze tudta tetézni, amikor a Cable kétrészes minit rajzolt. Hatalmas alakok, még nagyobb cuccokkal telepakolva. Haragudni így sem lehetett rá, még ma is jó elő venni és nézegetni. Amit még nagyon imádtam, ahogy töltényhüvelyek kiugrálását rajzolta a gépfegyverekből egy Punisher miniben. Ó ember, annál királyabb dolgot… Ezért szeretem, a kerek és szögletes vonalak összessége miatt. Mert ilyen zordnak tetsző, mégis kellemes élményt nyújtanak a szememnek. Amit nem szeretek tőle, azok a szörnyen összevert fejek, olyan idióta fejeket tud rajzolni, hogy nem igaz.<br />
<br />
Másik kedvencem Ivan Reis. Ő róla nem lehet mit mondani. Tökéletesen rajzol, realisztikusan. Mindent tud rajzolni. Egyetlen rossz képkockát nem tudnék elő kotorászni. (na jó biztos tudnék, de máshogy nem tudom kifejezni, hogy milyen fantasztikus rajzoló. Bárcsak olyan jóképű lenne szegény, mint amilyen fantasztikusan tud rajzolni. Legjobb akit valaha láttam.
https://heti5kepregeny.blog.hu/2012/11/14/boritok_jovo_februarbol/full_commentlist/1#c18307759
Válasz erre: Borítók jövő februárból
2012-11-15T13:04:12+01:00
2012-11-15T13:04:12+01:00
NickelADeón
http://blog.hu/user/214676
<a href="http://heti5kepregeny.blog.hu/2012/11/14/boritok_jovo_februarbol?fullcommentlist=1#c18306183" class="reply_nick_724510" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 18306183 );">@woeisme815</a>: Szóval hogy ennyi erővel feltehetnéd a kérdést, miért nem úgy ábrázolják a szuperhősöket, hogy ugyanaz az arányuk, mint a normális embereknek. Hát mert ez képregény.
https://heti5kepregeny.blog.hu/2012/11/14/boritok_jovo_februarbol/full_commentlist/1#c18307742
Válasz erre: Borítók jövő februárból
2012-11-15T13:02:04+01:00
2012-11-15T13:02:04+01:00
NickelADeón
http://blog.hu/user/214676
<a href="http://heti5kepregeny.blog.hu/2012/11/14/boritok_jovo_februarbol?fullcommentlist=1#c18306183" class="reply_nick_724510" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 18306183 );">@woeisme815</a>: Egy fekete párduc motornak teljesen jó, nekem pont azért tetszik. Kiscicának nagymacska motor. Szellemlovasnak is egyedi, Batmannak is, szerintem az nézne ki furán, ha egy házimacska kis feje lenne a motor orra.<br />
Amúgy nem értem ezeket az "elrajzolásokról" szóló visszajelzéseket, képregénynél úgy általában.<br />
Szerintem helyes perspektívában ábrázolta, kicsit karikatúra, de abszolút nem vészes. Valahogy úgy gondolom, hogy minél részletesebb, realistább a rajz, annál könnyebb elrajzolni, de ez itt ép nincs elrajzolva, hanem menet közben, gyorsulást ábrázolva, kicsit hosszítva, de szemnek kellemesen ábrázolja a dolgokat, van benne minimális halszem.<br />
Ez nem Alex Ross.<br />
<br />
Fényes anyagú öltöny meg így gyűrődhet simán.
https://heti5kepregeny.blog.hu/2012/11/14/boritok_jovo_februarbol/full_commentlist/1#c18306183
Válasz erre: Borítók jövő februárból
2012-11-15T09:53:58+01:00
2012-11-15T09:53:58+01:00
woeisme815
http://blog.hu/user/724510
Ügyes kezű a macskanő rajzoló, de jobban megnézve tele van elrajzolásokkal. Pl.: Mekkora már az a motor, ember? Miért van ilyen nagy ormótlan és undorító fej az elején? Azt hittem már Kettőezer tizenkettőt írunk, amikor az ilyesmi már nem menő. E mellé még nő vezeti, aki ad az eleganciára, nem hiszem el, hogy ilyen béna motorra ráülne. Ráadásul milyen hosszú az a motor? Mint a rendőrkocsi, és ezt nem lehet perspektívára fogni. Hogy lehet ilyen lehetetlen pózban ülni raja? <br />
<br />
Jea Lee stílusa nekem valamilyen megfejthetetlen ok miatt nem tetszik. Talán pont ezért, mert nem tudom megfejteni a stílusát. De kreativitásból csillagos ötöst érdemel.<br />
<br />
Bolland nagy kedvenc, szuper jó rajzoló, még ha nem is tetszik, amit ábrázol a borítón, a kivitelezés nagyon szép. Nagyon szép minden, de ruha kicsit elnagyoltnak tűnik nekem. De ez attól függ milyen anyagból készült. Normális zakó, öltöny, vagy mi a rossebb az, nem viselkedek így. Mintha ilyen széldzseki lenne rajta, szépen vasalt ruha nem gyűrődik ennyire.
https://heti5kepregeny.blog.hu/2012/11/07/sotet_erok_893/full_commentlist/1#c18252324
Válasz erre: Sötét erők
2012-11-09T09:06:32+01:00
2012-11-09T09:06:32+01:00
woeisme815
http://blog.hu/user/724510
Jézus a kereszten! Lehet tud bánni az ecsettel, de ha iskolát végzett volna, öregem, akkor nem rajzol ilyen anatómiai pontatlanságokat. Így elrajzolni egy nőt, borzalom. Az viszont látszik, hogy izmos faszikat sokkal többet rajzolt, benne van a gyakorlatban. De higgy nekem, Laci, épeszű, iskolát végzett ember nem rajzol ekkora csöcsöket. Minek neki ekkora? A izmos hátán az két tartály, vagy mi az,elég fura szögben áll, nem tudom elképzelni, hogy kacsolódik ott bármihez is. A borító is túlzsúfolt, van pár felesleges dolog rajta, a logó önmagába jó lenne, de tele van az is hülyeséggel. Ha már képregényre költöm pénzt, vegyek valami jót, engem nem győzött meg. My job is done here!
https://heti5kepregeny.blog.hu/2012/11/07/sotet_erok_893/full_commentlist/1#c18243134
Válasz erre: Sötét erők
2012-11-08T08:48:46+01:00
2012-11-08T08:48:46+01:00
MolnarErik
http://blog.hu/user/544545
22 oldal, klasszikus képregény méret, 2havi megjelenéssel is le lehet zavarni 2 minisztorit 1 év alatt. Pláne, hha nincs cselekmény :)<br />
490-ért be lehet próbálni.
https://heti5kepregeny.blog.hu/2012/11/07/sotet_erok_893/full_commentlist/1#c18235266
Válasz erre: Sötét erők
2012-11-07T12:10:57+01:00
2012-11-07T12:10:57+01:00
Nuklearis Baromfi
http://blog.hu/user/103580
Megvesz.
https://heti5kepregeny.blog.hu/2012/10/25/depardieu_egerrol/full_commentlist/1#c18130927
Válasz erre: Depardieu Egerről
2012-10-25T11:36:42+02:00
2012-10-25T11:36:42+02:00
mooncat
http://blog.hu/user/126118
messziről én is szeretem. :)
https://heti5kepregeny.blog.hu/2012/08/18/egy_regi-uj_pokember/full_commentlist/1#c17631403
Válasz erre: Egy régi-új Pókember
2012-08-26T14:54:29+02:00
2012-08-26T14:54:29+02:00
azbizony
http://blog.hu/user/475704
Megint kölyök vagyok. Köszönöm, Laci!
https://heti5kepregeny.blog.hu/2012/05/24/regi_lemezunk_boritoja/full_commentlist/1#c17162661
Válasz erre: Régi lemezünk borítója
2012-07-09T18:33:10+02:00
2012-07-09T18:33:10+02:00
woeisme815
http://blog.hu/user/724510
Laci, az Istók haragját, mér nem frissül a blog?
https://heti5kepregeny.blog.hu/2012/04/27/cicc_12/full_commentlist/1#c16600077
Válasz erre: Cicc
2012-05-10T09:42:34+02:00
2012-05-10T09:42:34+02:00
mooncat
http://blog.hu/user/126118
nagyon cuki!
https://heti5kepregeny.blog.hu/2012/05/07/polgarhaboru_8/full_commentlist/1#c16576326
Válasz erre: Polgárháború
2012-05-07T15:19:44+02:00
2012-05-07T15:19:44+02:00
woeisme815
http://blog.hu/user/724510
Pedig az egyik legjobb dolog, amit marvel kitalált. Pláne, hogy Peter élő adásban leplezte le magát. Az volt legnagyobb munka, öregem. De amúgy már teljesen elfelejtődött, a törvény semmissé vált, pókit is megváltoztatták, meg a kapitány is visszajött. Egyedül a góliát csávó nem jött még vissza, de az ő halála, amúgy is törvényszerű volt, nagy csatában mindig a nigger hal meg először. <br />
<br />
Én is gondolkodtam rajta, de szerintem azért lett Kapitány az ellenálló, Vasember meg "rosszfiú", mert gondoltak a folytatásra. Amerika kapitányra nem illet volna a szerep, hogy új "új angyalokat" alapít, aztán vadászik a másik csapatra meg begyűjtöget embereket.<br />
<br />
Erre viszont jó volt a történet, hogy másként lásd a dolgokat, érted, azt mondod, hogy vasember egy disznó, pedig ő az, aki betartatja a törvényt. A többiek meg ellenszegülnek. De ezen felesleges vitatkozni, én vasfejűvel vagyok, szóval úgysem tudsz meggyőzni, hogy neked van igazad. De én sem tudlak, hogy nekem. Pont ettől király, hogy ekkora hatása van, öregem.<br />
<br />
Da azért ha legközelebb találkozunk, imádkozz, hogy ne legyen nálam a bicskám.
https://heti5kepregeny.blog.hu/2012/04/27/cicc_12/full_commentlist/1#c16525240
Válasz erre: Cicc
2012-05-01T13:06:16+02:00
2012-05-01T13:06:16+02:00
NickelADeón
http://blog.hu/user/214676
<a href="http://heti5kepregeny.blog.hu/2012/04/27/cicc_12?fullcommentlist=1#c16525184" class="reply_nick_475704" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16525184 );">@azbizony</a>: Eszembe jutott, hogy Futakitól is van, pedig "küztudomásulag" utálja a cicákat :)
https://heti5kepregeny.blog.hu/2012/04/27/cicc_12/full_commentlist/1#c16525184
Válasz erre: Cicc
2012-05-01T12:58:07+02:00
2012-05-01T12:58:07+02:00
azbizony
http://blog.hu/user/475704
Jankovics Marvell. :) Végül is...
https://heti5kepregeny.blog.hu/2012/03/21/kicsit_mas_17/full_commentlist/1#c16481903
Válasz erre: Kicsit más
2012-04-25T15:30:28+02:00
2012-04-25T15:30:28+02:00
woeisme815
http://blog.hu/user/724510
Mér nem frissül a blog, Laci?
https://heti5kepregeny.blog.hu/2012/03/21/borito_21/full_commentlist/1#c16196065
Válasz erre: Borító
2012-03-27T08:09:24+02:00
2012-03-27T08:09:24+02:00
Bayer Antal
http://blog.hu/user/97871
Az ott középen nem Steel, hanem Cyborg.
https://heti5kepregeny.blog.hu/2012/03/20/ket_superman/full_commentlist/1#c16164971
Válasz erre: Két Superman
2012-03-23T08:45:20+01:00
2012-03-23T08:45:20+01:00
zhal
http://blog.hu/user/54797
<a href="http://heti5kepregeny.blog.hu/2012/03/20/ket_superman?fullcommentlist=1#c16147668" class="reply_nick_214676" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16147668 );">@NickelADeón</a>: Rusznyák úr megmondja a geekzen: "Rosszabb nem lehet."
https://heti5kepregeny.blog.hu/2012/03/20/ket_superman/full_commentlist/1#c16147668
Válasz erre: Két Superman
2012-03-21T12:09:10+01:00
2012-03-21T12:09:10+01:00
NickelADeón
http://blog.hu/user/214676
<a href="http://heti5kepregeny.blog.hu/2012/03/20/ket_superman?fullcommentlist=1#c16147051" class="reply_nick_54797" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16147051 );">@zhal</a>: kíváncsi vagyok a véleményedre (hosszabban)
https://heti5kepregeny.blog.hu/2012/03/20/ket_superman/full_commentlist/1#c16147051
Válasz erre: Két Superman
2012-03-21T11:07:28+01:00
2012-03-21T11:07:28+01:00
zhal
http://blog.hu/user/54797
No, pont a hétvégén gondolkodtam, hogy végre leírom az ősszel újraindult Superman #1-4 élményemet, de nem jött össze, fáradt voltam hozzá. Nincsenek véletlenek. Az élmények nem olyan eget rengetőek, sőt.
https://heti5kepregeny.blog.hu/2012/02/02/regi_rajzok_szerencsere_nem_az_enyeim/full_commentlist/1#c15701258
Válasz erre: Régi rajzok. Szerencsére nem az enyéim.
2012-02-02T15:03:47+01:00
2012-02-02T15:03:47+01:00
mimus
http://blog.hu/user/279620
Fúúj de undorítóak. Nem lehet igaz, hogy ezeket én csináltam. De mondtam, hogy akkor régi bénákhoz rakj ki valami újat is, ami már faszarintós
https://heti5kepregeny.blog.hu/2012/01/10/mimus_karacsonyi_ajandeka/full_commentlist/1#c15482390
Válasz erre: Mimus karácsonyi ajándéka
2012-01-12T09:29:28+01:00
2012-01-12T09:29:28+01:00
mooncat
http://blog.hu/user/126118
:DDD
https://heti5kepregeny.blog.hu/2012/01/10/mimus_karacsonyi_ajandeka/full_commentlist/1#c15475487
Válasz erre: Mimus karácsonyi ajándéka
2012-01-11T16:05:47+01:00
2012-01-11T16:05:47+01:00
mimus
http://blog.hu/user/279620
Haha! Bazi jó lett!
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/12/08/kepregeny_vagy_valami_mas/full_commentlist/1#c15188473
Válasz erre: Képregény vagy valami más
2011-12-12T14:51:18+01:00
2011-12-12T14:51:18+01:00
Bayer Antal
http://blog.hu/user/97871
<a href="http://heti5kepregeny.blog.hu/2011/12/08/kepregeny_vagy_valami_mas?fullcommentlist=1#c15187333" class="reply_nick_214676" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15187333 );">@NickelADeón</a>: Nem tudom, hogy tényleg kéne-e. Ha a franciák, akiknél kábé ötvenszer annyi cím jelenik meg évente, mint nálunk (a példányszámokról nem is beszélve), jól megvannak ilyen meghatározások nélkül, ráadásul minden képregényt "rajzolt csíknak" neveznek attól függetlenül, hogy milyen a formátuk, szerintem nekünk sem annyira fontos nevezéktannal foglalkoznunk.
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/12/08/kepregeny_vagy_valami_mas/full_commentlist/1#c15188447
Válasz erre: Képregény vagy valami más
2011-12-12T14:48:22+01:00
2011-12-12T14:48:22+01:00
Bayer Antal
http://blog.hu/user/97871
<a href="http://heti5kepregeny.blog.hu/2011/12/08/kepregeny_vagy_valami_mas?fullcommentlist=1#c15187344" class="reply_nick_214676" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15187344 );">@NickelADeón</a>: Véletlenül? Véletlenül? :) Vissza is lehet ám tenni moderált kommentet, egyébként.
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/12/08/kepregeny_vagy_valami_mas/full_commentlist/1#c15187344
Válasz erre: Képregény vagy valami más
2011-12-12T13:05:30+01:00
2011-12-12T13:05:30+01:00
NickelADeón
http://blog.hu/user/214676
Véletlen moderáltam ezt:<br />
NB @NickelADeón: A képregénynek kultúránként léteznek műfajai, egészen mások jellemzők Amerikára, a francia-belga képregényre és a távol-keletre. Nálunk ezek még kevésbé rögzültek, aminek kiadástörténeti okai vannak.<br />
(Egyébként az angolszászok egészen konkrétan a szavak száma alapján határozzák meg a short story/novella/novelette/novel kategóriákat - ők máshogy "papírozzák le", mint ahogy azt idehaza tanítják.)
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/12/08/kepregeny_vagy_valami_mas/full_commentlist/1#c15187333
Válasz erre: Képregény vagy valami más
2011-12-12T13:04:22+01:00
2011-12-12T13:04:22+01:00
NickelADeón
http://blog.hu/user/214676
<a href="http://heti5kepregeny.blog.hu/2011/12/08/kepregeny_vagy_valami_mas?fullcommentlist=1#c15187179" class="reply_nick_97871" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15187179 );">@NeroBlanco</a>: Hát ezekről kéne valami magyarul, hogy mik ezek meg hogy tesznek különbséget a műfajok között. Én csak zsáner-felosztást találtam, de ezek nem műfajok szerintem.<br />
Hülye angolok :) Ezek szerint a festményeket úgy osztályozzák, hogy miniatúra, nagyobbacska kép, normális méretű szobafestmény, kiállítani való nagyobb kép és bazi nagy festmény?
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/12/08/kepregeny_vagy_valami_mas/full_commentlist/1#c15177741
Válasz erre: Képregény vagy valami más
2011-12-11T00:22:40+01:00
2011-12-11T00:22:40+01:00
azbizony
http://blog.hu/user/475704
A szegedi képregényfesztes beszélgetésen én pont arra tértem ki (sok minden más mellett, amire nem kellett volna), hogy itthon ez az elnevezés éppen hogy nagyon is szerencsés tud lenni, ha komolyan veendő dologként akarjuk "eladni" a képregényt. A graphic novel is egy abszolút marketinges fogalom, komolyságot, súlyosságot tételez ugyanis, és hát pontosan ez a célja. Mi is használhatnánk ugyanerre a képregény szót. Hiszen a regény az mégiscsak valami, ráadásul irodalmi műfaj, és ebben az irodalomcentrikus kultúrában végül is nem árt, ha ennek az amúgy más okból létrejött elnevezésnek kedvező konnotációi vannak. Esztétikailag meg csak azt tudom mondani, hogy a 'képregény' szó abszolút telitalálat, ha ezt mint a 'képek regényét' értelmezzük. Erről van szó ugyanis. Én örülök ennek az elnevezésnek, szerintem tök véletlenül nagyon jól sikerült.
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/12/08/kepregeny_vagy_valami_mas/full_commentlist/1#c15168683
Válasz erre: Képregény vagy valami más
2011-12-09T17:24:30+01:00
2011-12-09T17:24:30+01:00
lonesloane
http://blog.hu/user/422113
<a rel="nofollow" href="http://www.youtube.com/watch?v=EZb7SQm8q2o">www.youtube.com/watch?v=EZb7SQm8q2o</a>
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/12/08/kepregeny_vagy_valami_mas/full_commentlist/1#c15165306
Válasz erre: Képregény vagy valami más
2011-12-09T12:11:48+01:00
2011-12-09T12:11:48+01:00
NickelADeón
http://blog.hu/user/214676
Direkt írtam a könyvet, mint általános dolgot :)<br />
Nekem eddig a papírszínház volt, ami tetszett. De az meg nagyapós...<br />
Te se jól írod, műfajnak nevezed, pedig csak hossz/terjedelem szerint különíted el a novellát vagy épp a képsort. Pont ez zavar, hogy , "na gyerekek, ez több, mint 10 oldal, akkor ez képregény, ez csak 6, ez képnovella", pedig jól tudjuk, hogy a regény és a novella közti különbségek mik, az rég le van papírozva. (Időben hosszabb, több szál ésatöbbi)
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/12/08/kepregeny_vagy_valami_mas/full_commentlist/1#c15163134
Válasz erre: Képregény vagy valami más
2011-12-09T08:38:00+01:00
2011-12-09T08:38:00+01:00
Bayer Antal
http://blog.hu/user/97871
Igaz, hogy angolul nincs jól "kitalálva", ahogy franciául ("rajzolt csíkok"), olaszul ("füstöcskék") vagy japánul ("szórakozott firkálások") sem.<br />
De ezekhez képest a magyar még egészen jól is sikerült. Rodolphe Toepffer úgy határozta meg akkor még név nélküli "elő-képregényeit", hogy a történetmesélésnek két módja van, szöveggel és képekkel. Erre rímel lényegében a "graphic novel" kifejezés, amellyel egyébként nincs is semmi baj, hiszen valóban a hosszabb szerzői jellegű műveket hívják így. (Az már más kérdés, hogy egyesek megpróbálják a TPB-iket is "nemesíteni" azzal, hogy rájuk húzzák ezt a címkét - átlátunk rajtuk. :)<br />
Ha úgy tetszik, nem a képregényt kell átnevezni, hanem következetesen használni kell az egyes műfajok neveit, mint például képsorok, képnovella, képvers. Esetleg meg lehet próbálkozni a "képregény" szónak a "képirodalom"-ra való cserélésével, de ehhez nem fűzök nagy reményeket. <br />
Nem kell ezt túlkomplikálni, elvégre a "film" szónál is többnyire tudjuk, hogy a közkeletű használatára ("játékfilm") gondolunk, vagy általánosságban alkalmazzuk, netán a nyersanyagról beszélünk.<br />
Vagy ott van a könyv: a felvetésedben te is kevered a hordozót a tartalommal. Sokak számára könyv=irodalom, sőt, könyv=regény, pedig hát a könyvek igen nagy részének a tartalma nem irodalom (fényképalbum, szakácskönyv, évkönyv, keresztrejtvény-gyűjtemény, stb, stb). Ennek ellenére többnyire mindannyian tudjuk, mikor miről beszélünk.<br />
Szóval egyetértek az előttem szóló baromfival, nem érdemes ezzel ennyit foglalkozni.
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/12/08/kepregeny_vagy_valami_mas/full_commentlist/1#c15161803
Válasz erre: Képregény vagy valami más
2011-12-08T22:47:08+01:00
2011-12-08T22:47:08+01:00
nuklearis_baromfi
http://blog.hu/user/339853
Hát, nem is tudom... szerintem ezen már kár gondolkozni. Nagyon be van ágyazódva ez a szó a nyelvbe.
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/11/24/gugi_es_a_valosag/full_commentlist/1#c15069802
Válasz erre: Gugi és a valóság
2011-11-28T15:03:00+01:00
2011-11-28T15:03:00+01:00
mimus
http://blog.hu/user/279620
I see what you did there!
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/11/14/a_hajo_neve/full_commentlist/1#c15034809
Válasz erre: A hajó neve...
2011-11-24T13:50:06+01:00
2011-11-24T13:50:06+01:00
lonesloane
http://blog.hu/user/422113
Az első francia műholdat is róla nevezték el, ha nem csal a memóriám...
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/11/10/annak_idejen/full_commentlist/1#c15034797
Válasz erre: Annak idején...
2011-11-24T13:49:00+01:00
2011-11-24T13:49:00+01:00
lonesloane
http://blog.hu/user/422113
Tök jó volna, ha megtalálnád..! Felhatalmazásom adom hozzá, hogy beszkenneld... :)
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/11/09/bluebeetle/full_commentlist/1#c14901640
Válasz erre: BlueBeetle
2011-11-09T21:08:06+01:00
2011-11-09T21:08:06+01:00
mimus
http://blog.hu/user/279620
Ha van valami, amit Istennek köszönhetek, akkor az biztos, hogy a Blue Beetle. Tán 2000, 2001 körül járt az idő, amikor mormonok csöngettek be hozzánk. Anyám elbeszélgetett velük érdekesnek találta őket, szóval nekem is úgy kellett csinálnom. Eljárnom azokra a gyűléseikre. Ott ismerkedtünk meg egy csávóval, aki később kiment Amerikába. Amikor visszajött izgatottan vártan milyen képregényeket hoz majd. A Marvel megfertőzte a tudatomat elképzelni sem tudtam, hogy DC képregényt vegyek a kezembe.(borzalmas időszak volt.) Olyasmire vártam, hogy valami zúzos Uncanny X-men-t, Hulkot, Avengers-t hoz. Blue Beetle, Detective Comics, Hawk & Dove. Ezek voltak helyette. Nagy érdeklődéssel lapozgattam a BB-t valamilyen oknál fogva beleszerettem. (Bár a mai napig nem olvastam azt a sztorit, mindig szívesen lapozgatom.) Akkoriban mesélgettem Lacinak róla, aki később mutatta, hogy megölték. Ki az a Maxwell Lord? Miért csinálta? Nem tudtam. Akkor jött egy börze, amikor Peti vett egy JLI kötetet. Azt sem tudtam, hogy mi lehet. Haza felé a vonaton olvasgatta, kérdeztem tőle, hogy miről szól? Azt mondta nekem úgysem fog tetszeni. HAH! Mára a legnagyobb kedvenc. Olvasgattam, nézem mi ez? Ez ilyen vicces dolog? Mikori ez? 80-as évek vége felé. Akkoriban ilyen? Bwahahazi jó. Fantasztikus. Beetle meg Booster barátsága, az a humor, teljesen magamra ismertem. Nagyon jó volt ilyen helyzetekben látni őket, sokkal de sokkal életszerűbb volt. Mármint itt gondolok mindenkire. Komolyság és vicceskedés keveredése. Pont, mint a való a való világ. (El sem hiszem, hogy leírtam.) De igen, ilyen az élet. Dráma és komédia. Kevin Maguire rajzai meg egy külön történet, fél éven keresztül lehetne beszélni a fantasztikusabbnál fantasztikusabb rajzairól. Legemlékezetesebb pillanatok, természetesen a legeslegelső Bwahah, vagy amikor civilben elutaztak Bialya-ba, vagy amikor ellopták Max összes pénzét és kaszinót nyitottak Kooeykooeykooey szigetén. Superbuddies korszak. Amikor Booster visszament az időben, hogy megmentse Beetle-t. Aztán megváltozott a jelen, Ted meg feláldozta magát, amikor Booster visszament Ted temetésére beszélni. Ezek szomorúak sajnos, de rengeteg örömteli pillanat volt, sokáig lehetne sorolni. Kár érte, én mondom nagy kár… Ajjaj kezdődik a Barátok Közt… Régebben sokat gondolkoztam, hogy vajon ki a kedvenc szuperhősöm. Nem tudtam volna megmondani, de ma már nem kérdés, Blue Beetle. Hát persze, nem is én lennék, ha nem egy halott szuperhős lenne a kedvencem.
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/10/27/ra_one/full_commentlist/1#c14816498
Válasz erre: Ra.One
2011-10-29T14:22:12+02:00
2011-10-29T14:22:12+02:00
mimus
http://blog.hu/user/279620
Ahoz képest hogy nagyszabású elég ***talaicska előzetest dobtak ez. Ez már inkább egy nagyobb szabású bollywood film.<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.youtube.com/watch?v=tLb1Y7uMukw">www.youtube.com/watch?v=tLb1Y7uMukw</a>
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/09/30/regi_ismeros_16/full_commentlist/1#c14614091
Válasz erre: Régi ismerős
2011-10-04T20:24:47+02:00
2011-10-04T20:24:47+02:00
mooncat
http://blog.hu/user/126118
majmutimeg.
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/09/30/regi_ismeros_16/full_commentlist/1#c14580465
Válasz erre: Régi ismerős
2011-09-30T10:00:50+02:00
2011-09-30T10:00:50+02:00
NickelADeón
http://blog.hu/user/214676
Nem enged szerkeszteni, így ide írom, hogy gyerekkori legkedvesebb könyveim egyike az Én te ő mi ti ők volt, amit ugyancsak ő illusztrált.
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/09/28/cikkajanlo_a_mangakakrol_animemangapalota/full_commentlist/1#c14579553
Válasz erre: Cikkajánló a mangakákról (animemangapalota)
2011-09-30T05:53:36+02:00
2011-09-30T05:53:36+02:00
Komavary
http://blog.hu/user/38121
<a href="http://heti5kepregeny.blog.hu/2011/09/28/cikkajanlo_a_mangakakrol_animemangapalota?fullcommentlist=1#c14572178" class="reply_nick_214676" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14572178 );">@NickelADeón</a>: Remélem, hamarosan tudok értelmes mangás dolgot is írni. <br />
<br />
Az a baj ezzel a cikkel, hogy a "hülye narutardok" az még ugyanaz a szint, mint amit a narutardok nyomnak.
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/09/28/cikkajanlo_a_mangakakrol_animemangapalota/full_commentlist/1#c14575054
Válasz erre: Cikkajánló a mangakákról (animemangapalota)
2011-09-29T14:11:58+02:00
2011-09-29T14:11:58+02:00
lonesloane
http://blog.hu/user/422113
<a href="http://heti5kepregeny.blog.hu/2011/09/28/cikkajanlo_a_mangakakrol_animemangapalota?fullcommentlist=1#c14568975" class="reply_nick_38121" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14568975 );">@Komavary</a>: Viszont a Kertész -magazinról írott cikked az odab...sz rendesen. Mondjuk totál igaz minden szava, csk így egyben leírva... :)
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/09/28/cikkajanlo_a_mangakakrol_animemangapalota/full_commentlist/1#c14572178
Válasz erre: Cikkajánló a mangakákról (animemangapalota)
2011-09-29T09:07:07+02:00
2011-09-29T09:07:07+02:00
NickelADeón
http://blog.hu/user/214676
Az lehet, de a fogalmazás aranyos. Én meg úgyse értek hozzá. Tőled nem kaphatok mangás cikket? Esetleg a kepregeny.blog? (Azt többen olvassák). Helyszíni beszámolós nagyon jó lenne. :)
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/09/28/cikkajanlo_a_mangakakrol_animemangapalota/full_commentlist/1#c14568975
Válasz erre: Cikkajánló a mangakákról (animemangapalota)
2011-09-28T19:33:35+02:00
2011-09-28T19:33:35+02:00
Komavary
http://blog.hu/user/38121
Szegény cikk ritka pocsék lett.
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/09/23/mimus_spoilerezik_a_dc_krol/full_commentlist/1#c14548404
Válasz erre: Mimus spoilerezik a DC-kről
2011-09-26T13:21:22+02:00
2011-09-26T13:21:22+02:00
lonesloane
http://blog.hu/user/422113
<a href="http://heti5kepregeny.blog.hu/2011/09/23/mimus_spoilerezik_a_dc_krol?fullcommentlist=1#c14531996" class="reply_nick_279620" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14531996 );">@mimus</a>: Őőő, lehet, ha majd új mobilra váltok okvetlen kipróbálom... Egyelőre ez még olyan mókás dolog nekem...
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/09/23/mimus_spoilerezik_a_dc_krol/full_commentlist/1#c14531996
Válasz erre: Mimus spoilerezik a DC-kről
2011-09-23T16:59:00+02:00
2011-09-23T16:59:00+02:00
mimus
http://blog.hu/user/279620
És nagyon helyesen is teszed. Amúgy nem, csak a Supergirlt. Régiek közül a Booster Goldot olvastam mobilról, ha éppen várakozok az orvosnál vagy buszon, vagy budin ülve. De nem szeretem amúgy, mert szörnyen elfárad a hüvelykujjam. :D Nem viccelek. De miért, mi a baj vele? Érintő képernyős telefonnal egész jó dolog.
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/09/23/mimus_spoilerezik_a_dc_krol/full_commentlist/1#c14531776
Válasz erre: Mimus spoilerezik a DC-kről
2011-09-23T16:26:48+02:00
2011-09-23T16:26:48+02:00
lonesloane
http://blog.hu/user/422113
Te mobilon olvasgatod este a Dc komikokat..? LOL, mondanám, ha tizenéves leányzó lennék, de így csak csendben csodálkozom... :)))
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/09/23/mimus_spoilerezik_a_dc_krol/full_commentlist/1#c14529774
Válasz erre: Mimus spoilerezik a DC-kről
2011-09-23T12:04:47+02:00
2011-09-23T12:04:47+02:00
mimus
http://blog.hu/user/279620
HÉÉÉÉÉÉÉJ! Én nem így küldtem el, hova raktad azt a szívet. Nem jó helyen van, hogy néz így ki?! Ted Kord a fasza gyerek <3
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/09/07/kar_ertuk/full_commentlist/1#c14392955
Válasz erre: Kár értük
2011-09-08T20:20:45+02:00
2011-09-08T20:20:45+02:00
mimus
http://blog.hu/user/279620
változnak az idők vele változok én is mondhatnák a hősök.<br />
Batmannel nincs semmi baj, ő csak egyszerűen Batman!
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/09/07/kar_ertuk/full_commentlist/1#c14391862
Válasz erre: Kár értük
2011-09-08T17:37:36+02:00
2011-09-08T17:37:36+02:00
lonesloane
http://blog.hu/user/422113
Heh, maximálisan egyetértek... Még Pókember is az agyamra megy mostanság...
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/08/27/pokember_kiskoraban_1/full_commentlist/1#c14355223
Válasz erre: Pókember kiskorában
2011-09-04T11:18:10+02:00
2011-09-04T11:18:10+02:00
mimus
http://blog.hu/user/279620
<a rel="nofollow" href="http://www.youtube.com/watch?v=bRV4d9LCawU">www.youtube.com/watch?v=bRV4d9LCawU</a> ő az igazi Pókember hahaha
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/08/27/pokember_kiskoraban_1/full_commentlist/1#c14345437
Válasz erre: Pókember kiskorában
2011-09-02T12:45:39+02:00
2011-09-02T12:45:39+02:00
lonesloane
http://blog.hu/user/422113
Lehet, hogy ez a fia... :)
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/08/27/pokember_kiskoraban_1/full_commentlist/1#c14344729
Válasz erre: Pókember kiskorában
2011-09-02T11:36:29+02:00
2011-09-02T11:36:29+02:00
mimus
http://blog.hu/user/279620
Pókember kiskorában még nem mászott falra :D
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/08/27/pokember_kiskoraban_1/full_commentlist/1#c14338553
Válasz erre: Pókember kiskorában
2011-09-01T15:31:28+02:00
2011-09-01T15:31:28+02:00
lonesloane
http://blog.hu/user/422113
A teheccséges ifjú Parker...
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/08/20/mi_tetszett_ebbol_a_filmbol/full_commentlist/1#c14280392
Válasz erre: Mi tetszett ebből a filmből?
2011-08-24T15:21:23+02:00
2011-08-24T15:21:23+02:00
lonesloane
http://blog.hu/user/422113
Sztem rémes volt a Thor, a robot tényleg oldschool volt, de éppen ezért nehezen hihető, a legyőzhetetlensége. Viszont Asgard-ot szépen megcsinálták, az erősen emlékeztetett a Kirby-féle régi naív rajzokra, tetszett. A film olyannyira volt sablonos és unalmas, hogy majdnem kimentük a nőmmel róla, csakhát igen drága volt a jegy. A kövit inkább csak letöltve..!
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/08/20/mi_tetszett_ebbol_a_filmbol/full_commentlist/1#c14262200
Válasz erre: Mi tetszett ebből a filmből?
2011-08-22T12:50:51+02:00
2011-08-22T12:50:51+02:00
mimus
http://blog.hu/user/279620
Jonah Hex állat volt, de többet is ki lehetett volna hozni belőle. Megan Fox meg kriminális...<br />
<br />
Zöld Lámpásban kellemeset csalódtam, de nincs más a világon akit jobban utálnék hector hammondnál. Bűn volt kitalálni azt a figurát. Sinestrónak még tán-tán volt valami szerepe elvétve valahol. De Kilowognak semmi.<br />
<br />
Szerintem te valami mást láthattál a THOR helyett. Mert elég szépen megvolt csinálva minden. nem lehet ezt leírni. De a destr4oyer ábrázolása is faszarintós volt. Ugyan olyan badass mint régen.<br />
<br />
Hulkban csak egyetlen jó dolgot találtam, azt hogy milyen könnyű volt elfelejteni. Bár amikor először láttam, nagyon tetszettek az akciók meg látvány világ. csak sztori nem volt az igazi.
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/08/08/talgaby_mondja/full_commentlist/1#c14221669
Válasz erre: Talgaby mondja...
2011-08-16T13:21:39+02:00
2011-08-16T13:21:39+02:00
lonesloane
http://blog.hu/user/422113
Egy biztos, jobban kellene koncentrálniuk a képregényeke, miután a mozikban mostanság az összes Dc-film hatalamasat bukik: kezdődött a Superman-el, követte Bűbáj Józsi, majd most a Zöld Lámpás (előre borítékolható volt) becsukta a kaput... A Marvelnek viszont még az igen gyenege Thor-ja is sikeres tudott lenni, sőt per pillanat hős kapitányunk is jól teljesít (azt még nem láttam, így nem tudom véleményezni)...
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/08/08/talgaby_mondja/full_commentlist/1#c14199443
Válasz erre: Talgaby mondja...
2011-08-12T18:02:36+02:00
2011-08-12T18:02:36+02:00
mimus
http://blog.hu/user/279620
Köszi szépen a felvilágosítást. Egyáltalán nem voltam képben, hogy mi ez az egész. Azt hittem nincs is semmi köze a flashpointhoz. Meg hogy nem is lesznek ilyen eget rengető változások.
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/07/26/kabel_mi_lesz_veled/full_commentlist/1#c14153318
Válasz erre: Kábel, mi lesz veled?
2011-08-06T20:17:29+02:00
2011-08-06T20:17:29+02:00
SMASZ
http://blog.hu/user/606425
Tetszik a kép :D
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/07/26/kabel_mi_lesz_veled/full_commentlist/1#c14097879
Válasz erre: Kábel, mi lesz veled?
2011-07-29T11:53:03+02:00
2011-07-29T11:53:03+02:00
mimus
http://blog.hu/user/279620
A Hulk faszául indult, bírtam nagyon az elején, de utána nagyon leépült. Hányinger kerülgetett. Már-már azt hittem Ben bácsi lesz a Red Hulk. Emlékszem Egyszerre jelent meg Póki 600 vagy mit tudom én melyik száma. Azt írták visszatér egy olyan szereplő Peter életébe, hogy elképzelni sem tudjuk ki lesz az. Aztán akkor derült ki, hogy ki a red hulk. Éés oda is azt írták, hogy nem fogjuk elhinni ki lesz az. Gondoltam Ben bácsi lesz. Király lett volna.
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/07/26/elgond/full_commentlist/1#c14093045
Válasz erre: Elgond
2011-07-28T16:08:12+02:00
2011-07-28T16:08:12+02:00
NickelADeón
http://blog.hu/user/214676
Ez az interjú. Remélem, jól értelmeztem a vonatkozó részeket, most viszem haza elolvasni a magvas gondolatokat egészükben.<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.guardian.co.uk/books/2011/jul/25/alan-moore-league-extraordinary-gentlemen">www.guardian.co.uk/books/2011/jul/25/alan-moore-league-extraordinary-gentlemen</a><br />
A blossza szerintem az a csík, amit kifejezetten értő közegnek, nívós napilapba lenne érdemes elhelyezni :) Még a napi megjelenés is adott volt.<br />
Sajnos ez meg azt veti fel, hogy pártosnak kell-e lenni, mert hazánkban (is) a napilapok mindegyike érdekcsoporthoz köthető, pártos lap (lett). Marabu mondjuk a Népszabiba publikál meg a HVG-be. Ez utóbbi pártatlanabb, és ugye nem is mondja senki Marabura, hogy párthoz kötődik, de mégis dönteni kell az alkotónak - ilyen a közeg. Vagy marad a kötetbe szervezés, meg a te megoldásod, ami szerintem a maga helyén 100+%-os volt, azaz bőven meghaladta a maximumot, olyan újító jellegű magyarul.<br />
Végtelen képregényed meg város! :)
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/07/26/elgond/full_commentlist/1#c14092407
Válasz erre: Elgond
2011-07-28T15:06:08+02:00
2011-07-28T15:06:08+02:00
azbizony
http://blog.hu/user/475704
Moore? Webcomicot? Nem tudom, hogy oldja meg, ha egyszer még az internetre sem hajlandó fölmenni.<br />
<br />
Egyébként érdekes gondolatok. Egyetértek abban is, hogy ha már az ember a netre pakolgatja fel a képregényeit, akkor csinálja jól. Készséggel beismerem pl. hogy a Blossza elég nyomin lett megoldva ilyen szempontból. Tipikusan az a fajta webcomic, amit valójában nyomtatásra szántak.<br />
<br />
A végtelen vászon dolog érdekes. Nem egy nagy durranás, de kétség kívül lenyűgöző tud lenni a megoldásaiban. Érdemes lenne jobban utánanézni a témának.
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/07/22/ha_mar_dylan_dog/full_commentlist/1#c14087682
Válasz erre: Ha már Dylan Dog
2011-07-27T18:00:18+02:00
2011-07-27T18:00:18+02:00
lonesloane
http://blog.hu/user/422113
Most néztük, hogy ez volt az utóbbi időben a legnagyobbat bukó képregényfilm... 4 millió dollárt jövedelmezett mindössze...
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/07/13/kemeny_poszter/full_commentlist/1#c14083516
Válasz erre: Kemény poszter
2011-07-27T10:36:40+02:00
2011-07-27T10:36:40+02:00
zhal
http://blog.hu/user/54797
<a href="http://heti5kepregeny.blog.hu/2011/07/13/kemeny_poszter?fullcommentlist=1#c13985342" class="reply_nick_214676" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13985342 );">@NickelADeón</a>: Hát, ha filózhatnékom lenne, "a tárgyak ember nélkül lehetőségek" gondolatra, akkor a továbblépést akkor is vonzónak találom a kihasznált lehetőség után, egy újabb miatt. Ráadásul bekavarnak az emlékek, amik már a múlt miatt tartják fenn a tárgy-ember kapcsolatot, nem a lehetőségek miatt. ;)
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/07/26/elgond/full_commentlist/1#c14077951
Válasz erre: Elgond
2011-07-26T16:21:42+02:00
2011-07-26T16:21:42+02:00
Komavary
http://blog.hu/user/38121
Hát, nem volt az ennyire alapos...<br />
<br />
Én a lapozástól azért borzongok, mert nincs annál idegesítőbb, értelmetlenebb dolog, mint azok a flashalkalmazások, ahol a könyvet, képregényt "lapozza" az ember.<br />
<br />
Szerintem képregényre már egy tablet az alkalmasabb, nem egy einkes olvasó, és ott azért gyors lehet a lapozás. Csak lenne olcsó és jó tablet :)<br />
<br />
Ja, és ez még nagyon durva végtelen vászon témában:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.wormworldsaga.com">www.wormworldsaga.com</a>
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/07/26/elgond/full_commentlist/1#c14077875
Válasz erre: Elgond
2011-07-26T16:12:57+02:00
2011-07-26T16:12:57+02:00
NickelADeón
http://blog.hu/user/214676
Köszönöm az alapos, átgondolt hozzászólást! (Kiderült, milyen járatlan vagyok az e-képregények világában) Egyet is értek a legtöbb dologgal. A lapozást kivéve :) Az szerintem nem csak mellékes dolog, hanem összefügg a "könnyű kereséssel": ahogy egy könyvnél rögtön emlékszel, hol találkoztál mondjuk egy utalással, tárggyal vagy szimbólummal (akármivel) ami az aktuális gondolathoz passzol, és rögtön vissza tudsz lapozni, ez a webes felületen vagy e-olvasón sokkal nehézkesebb, vagyis igazából egészen más technika. Más érzetet is kelt a befogadásnál.<br />
(Battlepugot továbbítottam egy mopsz-kedvelő ismerősnek :)
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/07/26/elgond/full_commentlist/1#c14077779
Válasz erre: Elgond
2011-07-26T16:03:22+02:00
2011-07-26T16:03:22+02:00
Komavary
http://blog.hu/user/38121
"Digitális képregény-e egy neten közölt képregény"<br />
<br />
Hát, szegény, csak egyesből és nullákból áll.<br />
<br />
"ami egyrészt az oldalon belüli jelenetváltás mellett (figyelem fenntartása) a lapozáshoz is élményt rendelt, a következő oldal izgalmát. "<br />
<br />
Ez ugyanúgy megvan egy webcomicnál is. <br />
<br />
Pl. itt az egyik mostani kedvencem: <a rel="nofollow" href="http://battlepug.com/">battlepug.com/</a><br />
<br />
Az, hogy a magyar netes képregények képes blogbejegyzések, csak technikai probléma. <br />
<br />
"A digitális képregényben egyrészt már régen vannak új utak, lásd Halász Zoli válogatásait a sarkitottkockak blogon, ahol hosszú horizontális képregényeket mutat, melyek a görgetés élményét kötik össze a képregény befogadásával."<br />
<br />
Ez sem annyira új, hiszen már a bayeauxi faliszőnyeg is ilyen, vagy a japán emakik, csak technikai lehetőség. A több szálon futó képregények, a végtelen vászon meg elvileg nagyon vonzó, és lehet vele kisérletezni (Scott McCloud, <a rel="nofollow" href="http://en.wikipedia.org/wiki/Infinite_canvas">en.wikipedia.org/wiki/Infinite_canvas</a> ), azonban hosszú távon megöli az, hogy vagy egybe teszed föl a netre, és akkor szerelemből csinálod, vagy meg akarsz élni belőle, és akkor rendszeres megjelenés kell. A rendszeres megjelenés pedig kis adagokkal jár - és máris ott vagyunk a stripeknél, a stripolvasási szokásoknál (csak itt "ingyen" van a szín, lehet oldalakban gondolkozni, lásd Freakangels.)<br />
<br />
"A sima képregényolvasóba töltött képregények, melyeknek papíron kellene kijönniük igazából nem webcomicok"<br />
<br />
Ezzel viszont egyetértek, ez öszvérmegoldás, a két világból a legrosszabbat kombinálja.<br />
<br />
Viszont a képregénystrip tipikus sajtóműfaj a neten is: ha naponta átfutod a hírolvasóban a híreket, akkor ott lesz a "komoly" újsághírek között.<br />
<br />
A kézzel lapozás szerintem olyasmi, mint a könyv illata - egy könnyen felejthető valami, aminek a hiánya fel sem tűnik. <br />
<br />
(Ennél nagyobb gond lehet pl. a duplaoldal hiánya.)
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/07/14/hogy_is_nez_ki/full_commentlist/1#c13985579
Válasz erre: Hogy is néz ki...
2011-07-14T15:17:49+02:00
2011-07-14T15:17:49+02:00
mimus
http://blog.hu/user/279620
Húú ez nagyon ergya! Amikor megláttam a zöldmanót meg a többit már elkapott a nevetés. Hahha! Megnéznék egy ilyet.
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/07/13/kemeny_poszter/full_commentlist/1#c13985461
Válasz erre: Kemény poszter
2011-07-14T15:10:56+02:00
2011-07-14T15:10:56+02:00
mimus
http://blog.hu/user/279620
A mozipalkát már csak azért is faszarintós anyag, mert ha fogsz egy jó filcet vagy amit a felület enged, akkor jó kis dolgokat lehet rajzolni rá. Mármint a hátoldalára.<br />
<br />
Ez a plakát zseniális imádom. Kemény meló lehetett.<br />
Lehet kezdek bedilizni de én a denevér bal szárnya alatti épületen abban a fehér foltban,egy kisfiú fejet vélek felfedezni.<br />
<br />
Most jó sok mozi plakát van amit lehetne csórni, sőt láttam az egri uránia moziban egy bazi nagy optimus táblát, vagy fogalmam sincs mi az, de kezet ráztam vele, gondolom azt már nem adnák ide. Bár sehol sem férne el, sőt elhozni is bonyolult lenne.
https://heti5kepregeny.blog.hu/2011/07/08/a_hianyzo/full_commentlist/1#c13985431
Válasz erre: A hiányzó
2011-07-14T15:06:40+02:00
2011-07-14T15:06:40+02:00
NickelADeón
http://blog.hu/user/214676
Képméret javítva. Maxi Texi Mexi Foxi.