HTML

heti5kepregeny

Teljesen személyes benyomások képregényekről, hátha előbb-utóbb összeáll az a fránya katalógus... + Gabi javaslatára kiírom, hogy egyéb képregényes dolgok is vannak már itt.

Friss topikok

  • -Szűcs Gyula-: Még mindig ez a világ legviccesebb képregénykritikája! :D (2016.12.15. 18:29) Szűcs Gyula – Budai Dénes: Cafe Postnuclear (2015)
  • NickelADeón: @woeisme815: Frissül, csak ritkán :) (2015.01.14. 10:48) Ma kaptam...
  • m.o.z.s.o.: most látom, hogy idézted a blogomat! köszönöm, és remélem, olvasóidnak is tetszett az ajánló és a ... (2014.02.16. 00:02) Mostanában nézendő...
  • woeisme815: Ritka ma az olyan blog, ahol nem cserélik le a mondatban egy-egy szép magyar szavunkat angolra. Ör... (2014.02.03. 20:35) Bolhás leszel...
  • Bayer Antal: Hát ez valóban nagyon szép fogás, és igen, érdekli a Képregénymúzeum blogot. :) Amennyire utána t... (2014.01.15. 11:15) 1936-ból a bolhapiacon

Linkblog

1936-ból a bolhapiacon

2014.01.15. 10:08 NickelADeón

Ragasztgatás. Sose csináltam. Lusta voltam hozzá? Nem vagyok elég rajongó? Nem tudom, de bár még időnként ki-kivágtam magazinokból képeket, akár a Pókemberből is nekem tetsző képkockákat, sose csináltam sportszerűen, mint rengetegen mások.

A hétvégén a bolhapiacon leltem ezt a(z eredetileg) fényképalbumot. Belelapoztam, és persze rögtön elvittem. Pár forintért jutottam hozzá egy valaha nagyon személyes, aztán elszemélytelenedett tárgyhoz.

Cumberworth_3.jpg

Cumberworth_4.jpg

Nem nehéz összerakni, hogy 1936-ban karácsonyra kapta Mannheimer nagymamától valaki. Aztán beragasztott (nem sok) 18 stripet, a legtöbbet F. H. Cumberworth ausztrál képregényrajzolótól (18-ból 17), valószínűleg valami német hetilapból. Mivel ez az oldal és a többi fellelhető vonatkozó oldal is 1939-40-re datálja a Bizz és Biff stripek keletkezését, a fényképalbum pár évet pihenhetett, aztán a világháború előestéjén (hosszabb időszakot értve ez alatt) megint előkerült. Nagyon szép stripek. Mutatóba teszem ki ide őket, aztán ha érdekli a képregénymúzeum oldal gazdáját, beszkennelem a többit is.

Cumberworth_1.jpg

Cumberworth_2.jpg

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://heti5kepregeny.blog.hu/api/trackback/id/tr795759281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bayer Antal · http://neroblanco.blog.hu 2014.01.15. 11:15:45

Hát ez valóban nagyon szép fogás, és igen, érdekli a Képregénymúzeum blogot. :)

Amennyire utána tudtam nézni (nem nagyon, alig találni róla információt), az alkotó teljes neve Frederick Herbert Cumberworth. Valójában Új-Zélandon született, bár élete nagy részét valóban Ausztráliában (és Angliában) töltötte. Számos első világháborús festménye maradt fent, karikatúrákat és comic stripeket később készített.

Úgy tűnik, a strip eredeti, illetve Amerikában használt címe "Biff and Bang". Hogy mikor és hol jelent meg először, egyelőre kideríthetetlennek látszik. Három amerikai napilap képregénymellékletére leltem eddig, amelyekben előfordul ez a képsor, de mindegyik későbbi, 1943 körüli. Sajnos, arra sincs adat, hogy pontosan mikor élt az alkotó. Valószínű, hogy az 1880-as éveken született, és az utolsó infó róla 1936-ból származik. Szóval igen komoly rá az esély, hogy ez a strip már "public domain".
süti beállítások módosítása