HTML

heti5kepregeny

Teljesen személyes benyomások képregényekről, hátha előbb-utóbb összeáll az a fránya katalógus... + Gabi javaslatára kiírom, hogy egyéb képregényes dolgok is vannak már itt.

Friss topikok

  • -Szűcs Gyula-: Még mindig ez a világ legviccesebb képregénykritikája! :D (2016.12.15. 18:29) Szűcs Gyula – Budai Dénes: Cafe Postnuclear (2015)
  • NickelADeón: @woeisme815: Frissül, csak ritkán :) (2015.01.14. 10:48) Ma kaptam...
  • m.o.z.s.o.: most látom, hogy idézted a blogomat! köszönöm, és remélem, olvasóidnak is tetszett az ajánló és a ... (2014.02.16. 00:02) Mostanában nézendő...
  • woeisme815: Ritka ma az olyan blog, ahol nem cserélik le a mondatban egy-egy szép magyar szavunkat angolra. Ör... (2014.02.03. 20:35) Bolhás leszel...
  • Bayer Antal: Hát ez valóban nagyon szép fogás, és igen, érdekli a Képregénymúzeum blogot. :) Amennyire utána t... (2014.01.15. 11:15) 1936-ból a bolhapiacon

Linkblog

Skrullok és tehenek

2009.05.28. 12:25 NickelADeón

Ez a képregény kifogott rajtam. Az egyik legklasszikusabb történet a Marvelnél, hivatkozik rá az egyik – számomra legemlékezetesebb egyrészes, az Avengers Dissassembled!, alias Bosszú Angyalai Oszolj! –, nem beszélve az elmúlt időszak legjobb története, a Secret Invasion avagy a Titkos megszállás neadjisten Titkos lerohanás vagy Titkos behatolás története. Csupa leg. Ezért is vettem meg. De hiába kezdtem bele 5× eddig, nem haladtam vele. Egy idő – néhány húsz oldal után – csak végiglapoztam újra és újra. Aztán megpróbáltam a végén kezdeni. A közepén. A hattizenötödénél, mindenhol. De ha kihagytam, már nem értettem. Elkezdtem ott, ahol Neal Adams kezdi rajzolni Sal Buscema után, de nem. Nem ment. Annyi szöveg van benne, és annyira nem tudom felfogni, hogy talán nagyon sokára előveszem megint, de egyelőre csak idegesít, hogy nem haladtam vele. A nyelvtudásom szintje is kevés ehhez, pedig ha eléggé akarom már kevés képregény fog ki rajtam Alan Moore művein kívül (na jó, azért van még egy pár), de itt még a cselekményt se tudom összerakni. Érek még hozzá pár évet.

Valahogy egyébként is észrevettem, hogy a Marvelek nehezebben mennek, mint más képregények angolul. A DC/DC-ket öröm olvasni, az Identity Crisis vagy egy-egy Green Lantern vagy JLA még a Vertigo-k is mennek, meg sok minden más, szerzőik, kis kiadók vagy mások művei, de néhány alap Marvelnél csak nézem a szöveget és nem fogom fel. Minden szót ismerek, de ezek szerint túl sok kifejezést használnak, mert nem tudom összerakni miről hablatyolnak. Pedig nem is Thor beszél. Tudom, bennem van a hiba.

A kötet rajza jó, Sal Buscemát szeretem, olyan Jack Kirby-s ez a pár szám, Neal Adams is kiváló, ő meg Neal Adams-es. De ez a kilenc történet így egyben – mert egyben szeretném megérteni – nagyon sok. Bár az Earth X vagy a V nem könnyen, de emészthetők voltak, és szép hogy 1971-72-ben jelentek meg eredetileg, meg hogy az Avengers 89-97, azaz száz alatti számok vannak benne.

Talán majd egyszer. Volt ez már így, Kafka Kastélya is legalább 5× kifogott rajtam, aztán csak meglett, pedig még képek sincsenek benne.

 

 

 

Cím: Avengers: Kree-Skrull War tpb

Szerző: Roy Thomas

Rajzoló: Sal Buscema, Neal Adams, Jonh Buscema

Kiadó: Marvel

Megjelenés éve: 2000.

Az Avengers #88-97 részeit gyűjti össze 1971-72-ből.

Eredeti ár: 25 dolcsi

Formátum: 25.6 x 16.6 x 1.2 cm

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://heti5kepregeny.blog.hu/api/trackback/id/tr201148692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása