HTML

heti5kepregeny

Teljesen személyes benyomások képregényekről, hátha előbb-utóbb összeáll az a fránya katalógus... + Gabi javaslatára kiírom, hogy egyéb képregényes dolgok is vannak már itt.

Friss topikok

  • -Szűcs Gyula-: Még mindig ez a világ legviccesebb képregénykritikája! :D (2016.12.15. 18:29) Szűcs Gyula – Budai Dénes: Cafe Postnuclear (2015)
  • NickelADeón: @woeisme815: Frissül, csak ritkán :) (2015.01.14. 10:48) Ma kaptam...
  • m.o.z.s.o.: most látom, hogy idézted a blogomat! köszönöm, és remélem, olvasóidnak is tetszett az ajánló és a ... (2014.02.16. 00:02) Mostanában nézendő...
  • woeisme815: Ritka ma az olyan blog, ahol nem cserélik le a mondatban egy-egy szép magyar szavunkat angolra. Ör... (2014.02.03. 20:35) Bolhás leszel...
  • Bayer Antal: Hát ez valóban nagyon szép fogás, és igen, érdekli a Képregénymúzeum blogot. :) Amennyire utána t... (2014.01.15. 11:15) 1936-ból a bolhapiacon

Linkblog

Ideges rajz

2011.02.09. 11:39 NickelADeón

Sose szerettem Endrődi István rajzait. A Ludas Matyiban se. Bár igazán egyedi stílusa volt, valahogy "ideges stílusnak" nevezem magamban, szemben kortársai közül Brenner vagy Balázs-Piri "nyugodt rajzaival." Így az ő képregényeit bár annak idején megvettem, nem sajnáltam egy darabig, hogy elkoptak, eltűntek a polcaimról. Viszont egy ideje megint bennem a vágy, hogy beszerezzem a régi magyar képregények közül, amit lehet, így az ő munkáit is újra kezdeném gyűjteni, hogy mégis meglegyenek.

Pár napja a Trillianból (ahol egy 1 dolláros (vagyis gyakorlatilag 2 dollár) Groo újraelsőzés (első füzet DH-s népszerűsítő újrakiadása mellé (talán mert előfizető vagyok és jó fej) kaptam egy 2011-es Marvel falinaptárat) sétáltam, és van az az újságosbódé az Oktogon és a Király utca között a Körúton, ahol megláttam pár Alfát, egy régi Pajtást, meg a Gólözön című Peterdi Pál-Endrődi István képregényt. Nem tudtam otthagyni, meg az ára is jó volt. Volt még pár diafilmes Gulliver, amit igazán sajnáltam, de azokra már nem volt pénzem.

Peterdit szerettem, egyrészt, mert emlékeztetett nagymamám régi jóbarátjára, Képíró Robi bácsira (Imre u. 5.), másrészt ott volt a Tücsök és Bogár, meg a Három testőr Ausztráliában, ami egy különösen vicces és jó könyv. Jelenség volt PP, ha nem is nagyon hosszú, de tartalmas élettel és teli humorral.

Hogy képregényt tudott-e írni, hát van néhány dolog, amibe bele lehet kötni, de mivel csak szórakoztatni akart, mégse igazán lehet kekeckedni, csak ha valami amatőr szakmai elemzést kéne készíteni, amit meg most nem fogok.

Gyerekkorom része volt ez a két figura is, és most meg kicsit kevésbé felnőttkoromra is itt vannak velem.

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://heti5kepregeny.blog.hu/api/trackback/id/tr612648859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lonesloane 2011.02.10. 15:37:13

Én szerettem annó En rajzait, még most sincs velük bajom, ellenben ez a borzalmas színezés.. o.O

mimus 2011.02.20. 21:13:28

Miért? Mi a baj színekkel?

lonesloane 2011.02.21. 11:33:07

Randák! :) Bővebben: hihetetlenül utálom, ha egy-két színnel bemázolják (az amúgy kidolgozott) háttereket... Ez a 60-as évek nyugati divatja volt, de nálunk még a 80-as években is dívott. Emlékszem még egy különösen lehangoló példra: a Kockásban közöltek valami Zórád-, vagy Korcsmáros-képregényt, így végigmázolva az egészet. Botrányos volt, pláne a Pif-es átvételek után, és ez már vastagon a 80-as években történt. Jól szimbolizálta számunkra gyerekfejjel a szocializmus szürkeségét a "színes" nyugattal szemben.

mimus 2011.02.21. 21:34:24

Hű, köszi a választ :) Most hogy jobban megnézem a képet, tényleg vannak durva dolgok, a helikopter és utasai, vagy a csónak. Az egész harmadik panel, az ötödiken a háttérben a nő, de bakker... nem sorolom én fel. Kicsit a Lucky Luke-ra emlékeztet, neeem ott kifejezetten jók a színek.
Na miután ilyen jót veszekedtem magammal elhúzok aludni.
süti beállítások módosítása