HTML

heti5kepregeny

Teljesen személyes benyomások képregényekről, hátha előbb-utóbb összeáll az a fránya katalógus... + Gabi javaslatára kiírom, hogy egyéb képregényes dolgok is vannak már itt.

Friss topikok

  • -Szűcs Gyula-: Még mindig ez a világ legviccesebb képregénykritikája! :D (2016.12.15. 18:29) Szűcs Gyula – Budai Dénes: Cafe Postnuclear (2015)
  • NickelADeón: @woeisme815: Frissül, csak ritkán :) (2015.01.14. 10:48) Ma kaptam...
  • m.o.z.s.o.: most látom, hogy idézted a blogomat! köszönöm, és remélem, olvasóidnak is tetszett az ajánló és a ... (2014.02.16. 00:02) Mostanában nézendő...
  • woeisme815: Ritka ma az olyan blog, ahol nem cserélik le a mondatban egy-egy szép magyar szavunkat angolra. Ör... (2014.02.03. 20:35) Bolhás leszel...
  • Bayer Antal: Hát ez valóban nagyon szép fogás, és igen, érdekli a Képregénymúzeum blogot. :) Amennyire utána t... (2014.01.15. 11:15) 1936-ból a bolhapiacon

Linkblog

Kemény poszter

2011.07.13. 11:10 NickelADeón

Jó lenne majd egyet szerezni. Erről eszembe is jutott, hogy Egerben viszonylag könnyű volt moziplakátokat begyűjteni, Pesten viszont csak egyszer sikerült - kapcsolat híján.

Egerben a Forrás Gyermek és Ifjúsági Központban tartottam Képregény Szakkört és Nyári tábort, vagyis tartottunk, mert egyedül nem bírtam volna a sok ördögfiókával, akik közül néhányat jó szokás szerint csak azért írattak ebbe a táborba, mert épp akkor mentek nyaralni a szülők. Úgyhogy volt, aki csak unatkozott, de az ellenkezője is (érdeklődő, csillogó szemű gyerekek) előfordult. Jó volt, szerettem. A volt Vörös Csillag, majd Uránia moziba gyakran jártam amúgy is, és ők akkoriban még tettek ki használt, senkinek nem kellő plakátokat a mozi elé, vigye, aki akarja. Felbuzdulva ezen a "könnyelműségen" megismerkedtem egy kedves dolgozóval, akitől sikerült képregényhez kapcsolódó plakátokat (Pókember, X-men, Superman stb.) kérni, melyek nagy részét kisorsoltuk valamilyen formában a gyerekek között. Nekem 1-1 darab maradt, és nem is mindből (kicsit szégyelltem magam emiatt, de aztán legyőztem magamban ezt az érzést)

Pesten egyértelmű visszautasítással találkoztam a mozisok részéről, egyedül a Watchmen plakátból sikerült kikönyörögni egyet vetítés után, de azt is úgy, hogy dugjam el jól, ne lássa senki. Nem is merek kérni azóta se. Szigorú az elszámolás, persze. És mit csinálnak a több száz, már lejárt plakáttal?

 

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://heti5kepregeny.blog.hu/api/trackback/id/tr163062943

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

-csacso- 2011.07.13. 15:22:05

A poszter gyűjtés is érdekes szubkultúra, részemről nem nagyon tudok vele „azonosulni”. Az átlagember nem rendelkezik akkora fölös térrel, ahova kirakhatna többet is (talán ezért nem). A mérete miatt salátásan, szemétben végzi a többségük. Max a kelendőbbek több megállóval jutnak el oda :)
A költői kérdésre, részint visszakérdezve: a te „használt” nem kellő posztereid hol végzik?
Utópia még az, hogy akinek van és nem kell neki, átadja annak, akinek kellene. Plusz ez a jelenlegi gazdaságnak sem kedvez ;)
Ha filmes poszterem nincs is (tudatosan őrzött biztos nincs), de képregényes az akad, Warlands –os. De megfelelő helye máig nincs, ahová kitenném.
A sulykolt sztereotípiák az én fejembe is maródtak. De a jelen szépérzékem se engedné ha „gyermeki” poszter ragasztós ámokfutásba kezdenék az lakó közegemben ;)

NickelADeón 2011.07.13. 15:29:57

Őrzöm őket, hogy évtizedek után ami nem tetszik, azt feltegyem valami ibéjre. Néha megnézegetem őket.
Egy sincs kint, és igazad van, mert max. 1 férne ki jelenleg, és az se mutatna.
A Watchmenest azért nagyon szeretem.
Képregényes nekem is van pár, számuk csökkent ajándékozás után. Állítólag vannak boltok, ahol nem kérni kell(ene, ha mernék), hanem mondja a boltos, hogy nesze, mi is kaptuk, ha már törzsvásárló/előfizető vagy :)
A huszadik század eleji art deco-s poszterek vonzanak legjobban amúgy.

zhal 2011.07.14. 10:14:28

Ha az asszonyom engedné, én kitenném, az tuti. Az simán belefér, hogy egy idő után levenném, sőt, kidobnám, mert kész, betöltötte szerepét, megmutatta, mennyi volt benne. Aztán kerülne másik. Szerintem nem örök az értéke egy befagyasztott képnek egy változó ember számára - legfeljebb ha leszűkíti tudatát (nem negatív értelemben) arra a pontra/emlékre/élményre, vagy esetleg, ha független művészi alkotásként nézi. De mondom, szerintem.

Ehhez a fentebbihez pedig Nolan feltételezett felhőkarcolós félelmeit illusztrálandó, egy sor filmplakát: www.comicsalliance.com/2011/07/13/batman-christopher-nolan-fear-skyscrapers/

NickelADeón 2011.07.14. 15:02:27

Nem sok minden lehet otthon, ha kidobsz mindent.
Ahogy mondják, a tárgyak ember nélkül lehetőségek, de attól, hogy nálad betöltötte a szerepét, a lehetőség még benne van (számodra és más számára is).

mimus 2011.07.14. 15:10:56

A mozipalkát már csak azért is faszarintós anyag, mert ha fogsz egy jó filcet vagy amit a felület enged, akkor jó kis dolgokat lehet rajzolni rá. Mármint a hátoldalára.

Ez a plakát zseniális imádom. Kemény meló lehetett.
Lehet kezdek bedilizni de én a denevér bal szárnya alatti épületen abban a fehér foltban,egy kisfiú fejet vélek felfedezni.

Most jó sok mozi plakát van amit lehetne csórni, sőt láttam az egri uránia moziban egy bazi nagy optimus táblát, vagy fogalmam sincs mi az, de kezet ráztam vele, gondolom azt már nem adnák ide. Bár sehol sem férne el, sőt elhozni is bonyolult lenne.

zhal 2011.07.27. 10:36:40

@NickelADeón: Hát, ha filózhatnékom lenne, "a tárgyak ember nélkül lehetőségek" gondolatra, akkor a továbblépést akkor is vonzónak találom a kihasznált lehetőség után, egy újabb miatt. Ráadásul bekavarnak az emlékek, amik már a múlt miatt tartják fenn a tárgy-ember kapcsolatot, nem a lehetőségek miatt. ;)
süti beállítások módosítása