HTML

heti5kepregeny

Teljesen személyes benyomások képregényekről, hátha előbb-utóbb összeáll az a fránya katalógus... + Gabi javaslatára kiírom, hogy egyéb képregényes dolgok is vannak már itt.

Friss topikok

  • -Szűcs Gyula-: Még mindig ez a világ legviccesebb képregénykritikája! :D (2016.12.15. 18:29) Szűcs Gyula – Budai Dénes: Cafe Postnuclear (2015)
  • NickelADeón: @woeisme815: Frissül, csak ritkán :) (2015.01.14. 10:48) Ma kaptam...
  • m.o.z.s.o.: most látom, hogy idézted a blogomat! köszönöm, és remélem, olvasóidnak is tetszett az ajánló és a ... (2014.02.16. 00:02) Mostanában nézendő...
  • woeisme815: Ritka ma az olyan blog, ahol nem cserélik le a mondatban egy-egy szép magyar szavunkat angolra. Ör... (2014.02.03. 20:35) Bolhás leszel...
  • Bayer Antal: Hát ez valóban nagyon szép fogás, és igen, érdekli a Képregénymúzeum blogot. :) Amennyire utána t... (2014.01.15. 11:15) 1936-ból a bolhapiacon

Linkblog

Egy különleges hős Batman életében

2009.05.20. 12:35 NickelADeón

Gondolkoztam, megvegyem-e ezt a tpb-t, de végül is Lipka árai meggyőztek arról, hogy kár lenne kihagyni ezt a klasszikus történetet. Azraelről nem sokat tudtam, bár volt 1-2 Batmanem amiben szerepelt, és elég titokzatos szereplőnek tűnt, valahogy nem illett Gotham szürke, melankólikus világába, piros-sárga ruhájával, béna négyujjas bazi nagy kesztyűjében és lángoló pengéjével. De azért vonzott is, hogy nem tudom, mik a képességei, meg hogy ki is ő valójában. Úgyhogy végül megvettem ezt a minisorozatot, és igazán nem bántam meg, sőt! Egyik kedvenc képregényem lett több okból is. Mikor először átpörgettem, arra gondoltam, na, megint egy béna szar a kilencvenes évekből, megint egy grafikailag turbó, nulla sztori képregény. De nem. Ahogy olvasni kezdtem, két dolog kötött le, aminek egy képregényben nem árt, ha leköt. A sztori és a rajzok. Azaz a képi komponálás és a sztori szövése. Ahogy indult, az nem nyűgözött le, a felvonulás Gothamben, Azrael sebesülése, menekülése…

De az, hogy a narráció úgy tűnik, hogy egyes szám harmadik személyű, a múltból indul, és a végén kiderül, hogy egyes szám első személyű és a jelenben van, ráadásul mindig más szereplő narrál, ezt már zseniálisnak tartom. Ráadásul azt hittem, hogy amit Scott McCloud ír, hogy túl gyakran ne váltogassuk a nézőpontokat, mert az összezavarhatja a sztori ritmusát, erre a műre egyáltalán nem igaz! Quesada nagyon jól rajzolta meg ezt a képregényt, és nem tudom, a forgató milyen pontos volt, de vagy nagyon pontos volt, mint az angol-amerikai Alan Moore-félék vagy nagyon nem, mint mondjuk Bendiséi – már amit olvashattam például a Bosszú Angyalai – Oszolj végén. Van, ahol szükség esetén természetesen csak a plánok változnak, de a képregény nagy részében nézőpontok, plánok, minden változik, és valahogy mégis egységes marad az egész. Zseniális ez is. Szóval nagyon nem bánom, hogy megvan, eddig kétszer olvastam, és még párszor átlapoztam, hogy rájöjjek a titkára, mely egyszerű: két jó szerző kegyelmi órái, napjai. Az Azrael vs. Ash pont az ellentéte, de hát azt majd ott és akkor.

 

Cím: Sword of Azrael tpb

Szerző: Dennis O'Neil

Rajzoló: Joe Quesada

Kiadó: DC Comics

Megjelenés éve: 1993.

Eredeti ár: 10 dollár

Formátum: 9.9 x 6.6 x 0.2 inch

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://heti5kepregeny.blog.hu/api/trackback/id/tr81133267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása